I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-07-01 11:38

Voddler

Idag (1/7) lanseras filmens motsvarighet till Spotify. Ni som är kunder till bredbandsbolaget har förtur till invite.

Ska även gå att anmäla sig via voddler.com/, men den sidan verkar något överbelastad.

Här ansöker du om betainvite om du är kund hos BBB: Länk till BBB + Voddler

(Inlägget ändrat av greggan 2009-07-01 23:31:18)

Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-07-01 14:46
Sidan verkar ha kommit igång nu:

Idag är det världspremiär för betaversionen av Voddler, en unik tjänst för strömmad film.
Tjänsten ger helt nya möjligheter att fritt och lagligt uppleva digital film hemma.

Under betafasen kommer antalet användare successivt att utökas. Hösten 2009 lanseras tjänsten brett. Voddler kommer att finnas i tre versioner, en reklamfinansierad version, en med månadsabonnemang där man kan titta hur mycket man vill och en med möjlighet att betala per film.

Lanseringen sker i samarbete med Bredbandsbolaget. Under betafasen krävs en inbjudan för att testa tjänsten. Samarbetet mellan Voddler och Bredbandsbolaget innebär också att Bredbandsbolagets kunder används som testare.

Registreringen öppnar snart.

Är du kund hos Bredbandsbolaget? Anmäl dig hos Bredbandsbolaget.

Så det är invite via BBB som gäller tills vidare.

2009-07-01 18:19
Undrar om man kan få flera invites till samma abonnemang, alltså om jag har flera användare anslutna till mitt abonnemang..

2009-07-02 20:55
kan man inte få invite på annat sätt :O ?
 www.RekFoto.se

2009-07-03 15:16
För någon dag sen kunde man ansöka om betan på deras hemsida.
Jag gjorde det och inväntar nu svar på mail som eventuellt kan komma.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-07-04 23:40
Underligt att Joost la ner och nu kommer Voddler samtidigt som vi får reda på Joost.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2009-07-06 17:18
Potatisen P22:
Jaaa, känns nästan lite uppgjort.

Är det någon som har provat än?

2009-07-06 17:27
Har bredbandsbolaget som nänms här uppe, men vette fan hur jag går.. Helt förvirrande på deras hemsida.
Jag har ingen personlighet

2009-07-06 20:03
"Du som är kund har möjlighet att uppleva Voddler före alla andra. Anmäl dig idag så har du chans att testa betaversionen efter sommaren. Anmäl dig här! >>"

Betyder inte det att tjänsten lanseras som beta efter sommaren ? :S
Niceness!

2009-07-07 19:27
Hoppas de kommer fungera och att dem flesta filmer kommer med.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-07-08 10:15
Voddler är motsatsen till fildelningssajternas oinspirerande torrents med filmer av varierad kvalitet. Det här är framtiden, både för användarna och för filmbolagen

Berättar Mattias Hjelmstedt i voddlers pressmeddelande.

Tycker det verkar som att man måste höja en liten varningens flagga här. Jag har aldrig stött på en laglig tjänst som kan mäta sig med de olagliga varken vad det gäller kvalitet eller smidighet. Undantaget är möjligen som ligger något lågt i Bitrate men kör åtminstone OGG vorbis och är väldigt smidigt. Jag tror inte Voddler kommer att kunna mäta sig med den illegala scenen när det gäller kvalitet heller, tror grundarna det så är de nog fel ute.

Jag tycker de bör satsa på att poängtera att det är lagligt istället.

2009-07-08 11:15
Problemet är att om en stor filmbolag drar ur sig så torskar man massa filmer = tjänsten kommer tappa användare precis som Spotify gjorde. Gör en online library som kan matcha piraterna. Men kapitalisterna vägrar så därför vinner piraterna.

2009-07-08 21:27
Voddler har ju hållt på me streaming länge, dom vet vad dom gör.
www.myspace.com/jmellow08

2009-07-09 08:43
Kaneida:
Spotify tappa användare? Skulle säga att Spotify haft en stadig eller till och med explosionsartad nettoökning av användare.

Att det försvann musik från Spotify berodde mig veterligen på att man körde utan licenser i början av testen. Alltså inte att något bolag dragit sig ur. Till en början ska spotify ha lagt in musiken lite som de ville, men ändå betalat till Stim.

Men självklart kan man kanske inte räkna med att all världens filmer ska finnas i samma tjänst.

2009-07-09 11:07
Om det på något sätt går att streama detta till XBOX360/PS3 så skulle det vara nått för mig, annars står jag över, precis som med spotify.

Jag skulle aldrig gå tillbaka till att ha massa sladdar mellan datorn - stereon (datorn - xbox - tv) igen.
 i get more pussy then panty!

2009-07-09 16:45
720p är det som streamas, och främsta användningsområdet ska vara mediacenter/konsol tydligen.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2009-08-18 12:32
Fick min invite nu.. Ganska nice tjänst men behövs lite finjusteringar speciellt i gränssnittet..

2009-08-19 13:28
Syer , annars då , hur bra fungerar det ? streamas det med n1-kvalite och går det snabbt och smidigt ? mycket reklam ? spotta ut dina tankar kring voddler!
Niceness!

2009-08-19 13:50
Ja, och vad är de för filmer som finns? Nya?
 i get more pussy then panty!

2009-08-20 17:50
Jag är minst lika intresserad som de två ovan. Fick inte tigga invites här för greggan och har ej BBB så har inte fått någon invite därifrån. Nu står mitt hopp till att Ohso ska fixa inom kort ;-)

Syer , annars då , hur bra fungerar det ? streamas det med n1-kvalite och går det snabbt och smidigt ? mycket reklam ? spotta ut dina tankar kring voddler!

Ja, och vad är de för filmer som finns? Nya?

2009-08-20 23:36
Det fungerar fint, lite buggigt såklart. Man kan inte bläddra för snabbt bland filmera för då låser sig programmet. En annan grej är att man bara kan använda tangentbordet för att navigera i programmet, plus att det körs i helskärm, man kan köra i fönster men då är inte filmerna i fullskärm (inget dubbelklick fungerar).
Finns ett antal nya filmer typ "The Wrestler" som även är i HD kvalité. Såg 3 HD filmer, resten är SD. Ganska många typ "filmfestival" filmer finns, men även yoga instruktionsfilmer och klassiker, typ Battle Royale :)
Innan filmen visas en 10-15 sekunders reklam, har inte kollat igenom en hel film än så vet inte om de bryts för reklam men skulle inte tro det. Detta kommer säkert ändras när den skarpa versionen släpps. Det är även sagt att dem fyller på med filmer hela tiden vilket är nice, ska försöka kolla en del i helgen så kan jag återkomma med info.

2009-08-20 23:38
Kan tillägga att det inte finns några tv-serier än heller men att det också är på g tydligen.

2009-08-21 00:52
Spännande, är ju ändå bara filmfestivalfilmerna som är intressanta.

2009-08-23 01:56
The Voddler beta service has been taken out of operation
Voddler has encountered stability problems, therefore the service has been shut down. We believe the error to be due to some limitations in Microsoft Windows TCP/IP traffic handling in combination with rapid increase in beta users lately. The Voddler team is working on a solution for the service to be up again promptly. We apologies to all beta users for the inconvenience.

Verkar vara lite buggigt för tillfället, har inte kunnat se en hel film sen jag fick tjänsten..

2009-08-23 17:27
jag signade mig på BBB dock inte fått nån invite bara reklam mail...nån annan som fått programmet via BBB?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.