I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

winrar tempfil tar upp hela C:

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-06-07 21:39

winrar tempfil tar upp hela C:

När jag ska extrakta en 5gig stor fil på J: (en extern hårddisk) så behöver jag likförbannat alltid ha lika stor plats ledig på C: (windows paritionen) där jag inte ens ska extrakta filen.
varför är det så?

Och det stora problemet i allt. Jag extraktade en 5gig stor fil. allt gick bra, vid slutet av extraktionen så flyttades iso file jag extraktat från C: till J: men det hängde sig så "temp" filen ligger kvar på C: och fyller upp hela partitionen och nu kan jag inte hitta tempfilen. vet nån vart winrar tempfilerna hamnar under tiden man extraktar?

2009-06-07 23:04
start > kör > msconfig

Sen går du in på variables någonstans där, och ändrar temp och temp1 till något annat, startar om datorn och vips så ska det fungera!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-06-08 15:20
Tackar!

2009-06-08 20:14
Tack simba väldigt användbart. Men jag har en fråga som kanske inte går att lösa.

Jag har i princip samma problem som restervivant och de är när jag har igång t.ex photoshop (som är installerat på (D:)) och inte (C:) så börjar windows gnälla om att jag har lite Hårddisk utrymme kvar på (C:).

Varför är de så när jag inte ens installerat på (C:)?
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-06-08 22:42
Hur mycket ledigt utrymme har du om du stänger ner alla program? Jag kan tänka mig att din växlingsfil (virtuella minnet) tar upp för mycket plats, speciellt när du kör tunga apps som PS. Om så är fallet får du antingen minska växlingsfilen (beroende vad du har inställt nu) eller köpa mer RAM. Eller så sparar PS stora temporära filer på C:, vilket jag förmodar att den gör, men det går ju att lösa antingen med Simbad metod, eller att ändra sökvägen i photoshop.

Men det är bara en teori, jag kanske missar nåt.
Walking the street of dreams

2009-06-08 22:51
Du ändrar alltså tempmapparna såhär:

Den här datorn > Egenskaper > Avancerat > Miljövariabler > Ta bort dom två TEMP/TMP i översta rutan > Skrolla ner den andra och hitta TEMP/TMP > Tryck redigera och ändra "Variabelvärde" till valfri partition, undvik dock att bara sätta root E:,F:, utan skapa en mapp tex E:\Temp

2009-06-09 00:02
Tack för hjälpen men hittade i photoshop var ju kunde ändra scratchdisk :)
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-06-09 00:04
Naizo P20

Eko!

Zillio

Windows + Break > Fliken Avancerat > Prestanmda inställningar > Avancerat > Virtuellt minne Ändra > sen byter du till en dick med ledigt utrymme. Gärna en snabb disk också..

2009-06-09 00:05
Naizo P20

förlåt, såg nu att jag skrivit helt fel.. är ju inte msconfig.. xD sry!

2009-06-09 15:11
Simba
Så blir det ibland, mycket att hålla koll på :)