I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Extern hårddisk med ipod och itunes

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-05-29 09:39

Extern hårddisk med ipod och itunes

tjenare, min dator har för liten hårddisk för att hantera min musik, kan man köpa en liten extern hårddisk med usb kontakt och ha en del musik på, så pluggar man in den varje gång man ska synkronisera ipoden, så att itunes hittar filerna..

funkar de eller?

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-05-29 11:29
japp jag gör så! jag har en extern med alla min musik på!

om du synkar med din ipod när hårdisken är i fösrta gången så behöver den inte va i vid senare synkroniseringar..bara om du ska lägag in mer låtar :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2009-05-29 13:18
Jag gör också så. Hårddisken måste alltid vara i, annars innebär det att du både har låtar på datorn och den externa.
Du ska också välja att ditt iTunes bibliotek är på den externa så det inte sparas på datorn.

Jag har min i för det mesta, men annars är det bara att koppla i den när man sätter i ipoden. Och sen om du lagt in ny musik så drar du antingen först till iTunes och sen lägger du den i din musikmapp på den externa, eller raderar du spellistan i iTunes och drar bara din musikmapp från den externa till iTunes.

Jag skyller allt på Emma!

2009-06-16 13:59
okej, snabb fråga här nu

min dator krashade nu, har allti i ipoden, om ja köper en extern hårddisk och pluggar in, samtidigt som jag överför mina låtar via yami-ipod till den hårddisken och sedan in i i-tunes, så långt borde allt funka. måste hårddisken vara i pluggad även när man spelar i-tunes? eller går det ändå?

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-06-16 15:10
den måste va ipluggad så datorn hittar ditt bibliotek
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.