mackanmedk Japp jag är ute och cyklar då jag har rätt bra bmx och mtb och har cyklat en hel i ungdomen. Ska skaffa motorcykel nu även så jag även kan gå ut och motorcykla. Det du inte verkar ha fattat är att en server är som vilken dator som helst fast man har valt att den ska ha ett syfte i form av att tillhandhålla en tjänst. Oftast är det dedikerade servrar, men i hemmamiljö blir det oftast att man använder servern till flera tjänster. Då jag inte känner dig så är det svårt att tipsa om "roligt" för dig. Ta vad som helst som du finner roligt och lägg upp den på servern så att den blir ett tjänst som andra datorer kan utnyttja. Exempelvis laddar många ner grejer till sin dator, med en filserver så kan du istället plocka ner grejerna med den och låta alla datorer i hemmanätverket komma åt den, eventuellt kan du även öppna den upp mot nätet med exempelvis FTP och låta polarna komma åt saker. Saken med servrar är att de är alltsomoftast tillgängliga 24/7, dvs konstant igång. Fast allt det där lär du redan veta, ball som du är. Varför startade du tråden från första början?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.