windows 7 har rätt mkt inbyggda drivrutiner. Jag testade på en riktigt gammal dell inspiron 8500 och den fixade alla drivare! Spec nätverk har alla datorer fått som jag installerat RC1 på utan prob. Xp hade inte alls lika många inbygda drivrutiner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej! Tack för tipset, blir nog att skrida till verket idag då!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Lebanner Kan inte googla på skärmen eftersom det är laptop, skulle kunna googla på hela datorn.. får prova... tack iaf. !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Någon som har info angående bakåtkompitablitet med 7? Blev rent utan förbannad när jag inte fick igång C&C Generals på vista 64, ska tydligen gå, men det är förbannat mycket bök.. Använder bara datorn til latt spela, har hört att 7 är mer anpassat för just det. sant?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Att hitta drivrutiner: Det är helt sjukt, men Windows 7 hittar mer drivrutiner än Windows XP och Windows Vista kombinerat.
Vill du ändå vara på säkra sidan med att ha up-to-date drivrutiner som allt som oftast kommer ut hos utvecklarna själva så är det bara köra in Windows Vista drivrutiner och även Windows XP drivrutiner fungerar utifall man installerar gammalt hårdvara. och utvecklingen skulle avstannat.
Tänk på att Windows 7 är i betastadiet, det är ingeting officiellt supporterat hos utvecklare. Att hitta drivrutiner som riktar sig till Windows 7 kommer ske först när Windows 7 är färdigt och gåt att köpa, förmodligen kommer ta till och med någon månad efter det innan utvecklarna ger officiellt stöd.
Windows 7 som spel OS Många verkar tro att Windows 7 riktar sig till spelare och att den passar bättre till spel än någon Windows 7 OS innan.
Både ja och nej.
Windows 7 är inte utvecklat med spelandet i fokus. Däremot är Windows 7 en såpass bra utveckling av Windows Vista att den lämpar sig ypperligt för spel då den använder mindre systemresurser (processorkraft (CPU), arbetsminne(RAM)), har med kompatibilitet, är stabilare osv.
Så, är du ute efter spel OS så skaffa Windows 7.
Bakåtkompatibilitet för spel och gamla program Bara testa sig fram egentligen. Windows 7 är som sagt i betastadiet. Något som inte fungerar idag kanske fungerar om två veckor, när färdiga versionen kommer eller aldrig. Något som kanske fungerar på 32 bitars W7 fungerar inte på 64 bitars och vice versa.
Kollade upp C&C: Generals lite och tydligen vare folk som fått igång den både i SP & i MP, medans andra inte kunde det. Hänvisades friskt till att ingen av EA spel riktigt stödjer Vista och att C&C spelen varit duktigt buggiga redan på XP.
En maffig lista på mjukvara som fungerar/fungerar inte under Vista:
Länk till http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List Avslutningsvis: Windows 7 är i publik betastadium, det vill säga testversion av en icke färdig produkt för allmänheten, så att råka ut för kompatibilitetsproblem, buggar etc. är mera utav en regel än ett undantag. Dock har jag inte råkat ut för någonting ännu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Two Face whoa! tack för ett utförligt svar.. =) Kanske ska slänga in 7 på en ny disk och testa det lite, verkar mysigt men ändå ovant, en kompis hade lagt in det, och aktivitetsfältet används ju tydligen inte längre, utan alla öppna apps hamnar i snabbstartsfältet, vilket kan verka lite jobbigt.. anyways, har sjukt höga förhoppningar om detta OS..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Ah jo det stämmer ju lite. Men saken är att det är applikationer som inte kan köras i bakgrunden som hamnar i snabbstartsfältet. Exempelvis nod32 och uTorrent hamnar i aktivitetsfältet. Och det räcker banne mig inte och ta fram programmen bara genom klick utan man får upp meny med vad man vill göra. Samtidigt förhindrar det att man väljer fel program om man har fler så i slutändan är det smidigare och säkrare.
Angående snabbstartsfältet så pinnar man ju fast grejerna i fältet, kan vara rätt förvirrande i början att säg du kör igång firefox men minimerar den så hamnar det minimerade fönstret på genvägen. Kändes i början som att jag skulle starta upp nytt firefox fönster om jag klickade på ikonen igen, men istället så tas det minimerade fönstret upp och när du därefter klickar på firefox ikonen igen så startas nytt fönster. Dessutom är jag van vid att snabbt komma dit jag klickar, men nu om jag väntar en sekund så visas miniatyrbild på vilka val jag har.
En annan intressant sak är att säg att du har en ruta i minimerad/mindre storlek än full screen, om du markerar rutan och drar upp den till toppen av skärmen så ändras den automatiskt till helskärmsläge och markerar du den i övre listen och drar ner igen så minimeras den till ursprungsstorleken innan maximeringen.
Allting är bara så otroligt mycket smidigare. Min roomie som är linuxadmin han är också grymt nyfiken på Windows 7 och spanar in den jämnt och ständigt mumlandes "det här ser ut exakt som KDE" och gillar olika lösningar.
Du har även tillgång till nya ms-paint via Windows 7 som ser riktigt fräsht ut. Även om den fortfarande är basic till tusan så känns den nyutvecklad i och med att man tar menysystemet från office 2007 / office 2010 beta. Den i Windows Vista följer fortfarande de gamla Windows ms-paint kodningarna.
Jag är så trött just nu att mina ögon knappt klarar sig hålla öppna. Ska försöka hitta ork imorgon och slänga upp några bilder och eventuellt kanske spela in en liten filmsnutt som visar lite hur det ser ut. En bild säger mer än tusen ord. Slänger här upp ett skärmdump på hur mitt skrivbord ser ut. Btw bakgrundsbilden är en som följde med i Windows 7 tema/wallpaper mappen. Faktiskt smått imponerad:
Länk till http://i43.tinypic.com/derzur.jpg
Just det, liten notis ang. mitt skrivbord: Ja, det ser ut som om det bara är en bild och ingeting annat. Dock har jag valt och inte ha några ikoner på skrivbordet och arbetsfältet har jag valt att dölja automatiskt. Ger nästan surrealistisk känsla och se den live. Och skrivbordet är snodd lite smått från Linuxvärlden. Exempelvis när jag laddade ner en fil och valde spara den på skrivbordet så dök den upp på skrivbordet a la på den bilden jag länkat till här ovanför. Men sparade jag bilder via ms-paint på "skivbordet" så syntes inte filerna på den här bakgrundsbilden, istället ska man in i mappen skrivbord för att kunna komma åt de filer. Coooolt. Inga mer en miljon filer på skrivbordet :3
Windowsknappen + plusknappen /minusknappen = smidig zoomfunktion. Så jävla härlig funktion om man ibland sitter en bit ifrån en 42". Gillar dock inte att min dator är jävligt oregelbunden i uppstart. Ibland tar det 1min ibland 3 min. Innan inloggningsrutan så kan det vara svart ett bra tag...
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Simba En sak jag glömde var att Windows 7 har inbyggd emulering av Windows XP miljö för att få mjukvara (framförallt spel) och fungera. Därav det du skrev "Använder bara datorn til latt spela, har hört att 7 är mer anpassat för just det. sant ?"
installerar 7 nu.. återkommer om några dagar med ett utlåtnde..
Simba ah hoppas den faller dig i smaken och allt flyter på :)
Får gärna länka till Sidan på microsoft där man kan få en key till 7 RC, hittar ingenting på den sidan.. =/
Simba Du ska få en i mailet när du registrerar dig.
hur registrerar jag mej då? :P
1.
Länk till http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx?ITPID=mscomsc Längst ner på sidan. Välj version 32/64 bitars os, välj språk.
2.
Tror du får skriva in ett live konto user/pass. Dvs hotmail.com eller live.com mailkontouppgifter för att logga in. Nyckeln kommer stå på skärmen på hemsidan. Inget mail.
Lyckas du ändå inte så vänta nån dag tills jag har tid komma online igen och kan langa min nyckel som ändå fungerar på alla installationer och är inte bundna till en dator/usage.
Simba Hur går det?
Two Face la in det igår.. verkar ju mysigt som fan, förutom att MSN är lite jobbigt när alla konversation ligger under samma knapp.. man ser ju inte vem som har skrivit. Så vaknade jag imorse och min dator var avslagen, och nu fungerar inte processorfläkten, den står bara och tuggar, blir ingen fart på det. Så antingen är det väl fläkten eller moderkortet som har gått.. Antagligen moderkortet eftersom datorn vägrar boota heller, nätverkskortet lyser, men den går aldrig så långt att mus/tangentbord blir aktiverat.. Återkommer när jag fått iordning på den igen, vilket borde bli till löning.. :P Skicka gärna Keyn du hade i ett meddelande till mej också, om du har lust.. Tack.
Någon som stött på problem med 7 RC och Daemontools eller med Radeon 4870? Efter install av 7 har datorn gett fan i att starta ibland, den slår av sig på nätterna, sen blir det "no signal input" på skärmen när jag ska starta, sen helt slumpmässigt slår den igång.. Nu sist stog den utan ström en hel dag, då funkgerade den, men klagade på att det inte gick att loada något i början, så fanns det "delete balaha location and proceed to boot menu", vilket fungerade.. Tänkte bara om någon här har har krångel med 7.. allt funkade i Vista.
Jo jag har också krångel med 7. Datorn fryser till ibland om jag startar upp program för snabbt. Tex direkt efter uppstart sätter igång msn+ mozilla. Då är det stor chans att den fryser ihop helt och måste startas om. Men om jag väntar 2-3 min direkt efter inloggningen så brukar det inte vara några problem. Ungefär som en bil, man måste låta motorn stå på tomgång ett litet tag.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Windows 7 och Daemon bråkade fram tills jag stängde av UAC. Använder inte crapeon, bara crapidia så vet icke. Känns nästan som något fel med hårdvaran. Antingen spökar grafikkortet (hänvisning till din radeonfråga) eller så är nätagget pajj (fick byta min för ett par månader sedan). Kanske modermodemet som spökar. Testa byta till Vista igen. Windows 7 RC är inte garanterad och fungera smärtfritt iom betaversion, men samtidigt låter inte symptomen som någonting som skapats av en OS (a la inte vilja starta etc). OS har ingeting med datorns uppstart och göra. elitz hade samma problem med windows vista, borta nu i windows 7.
jag kan inte få flash att fungera till firefox.. funkar i ie men gillar inte den skiten, hur kan jag få det att funka till mozilla?
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
www.adobe.com > get flash > ladda ner pluginen för FF (spara på skrivbordet typ) > stäng ner FF > installera > kolla att det fungerar ?
Producent
2009-07-01 18:46
Jag har precis installerat och muspekarn är framme, svart bakgrund och text i vänstra nedre hörnet. Kommer inte längre, någon som vet wuts up ?
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2009-07-01 18:51
Sorry, my bad, kom på att den andra dvi utgången är till tvn så den blev den primära skärmen
micKillah P25 HAHA :D smart där
Producent
2009-07-01 19:34
Har hänt förr, glömmer alltid koppla ur kabeln när jag installerar om eller nytt. Kan bara säga en sak, och jag är jävligt nöjd med detta operativ system, har typ kört de i 30 min redan, men är jävligt nöjd. Blir ett köp när fulla versionen kommer ut
hade bytt direkt om jag inte haft en convertable tablet.. touchskärmen fungerar itne om jag uppdaterar.. får vänta till RTM antar jag och uppfatera via HP... segt
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Producent
2009-07-01 23:35
Windows 7 får fan Vista se ut som en jävla test version, nästan som om dem pumpade ut Vista så folk kunde klaga på de och så dem kunde göra ett till OS som överglänser de andra
Tycker ni det är så stor skillnad mot Vista? Smått kosmetiska skillnader men inga stora saker va?! Klart som Vista fast lite snyggare & lite bättre men ingen direkt revoluton i mitt tycke... Vad tycker ni är bäst i jämförelse med Vista?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
bakeman P26 rent prestandamässigt tycker jag det är en jävla skillnad.. 7 måste ha mycket smartade indexering också, den blev jag galen på i vista.. jag är jävligt nöjd, även om det är lite smådetaljer som jag stör mej på, tex att den inte vet vad jag har för tv inkopplad utan kör den som någon random default driver och därmed kn jag inte köra fullhd på den.. =/ Lite småbuggar med ATI's drivers också, kan tex inte ändra settings på sekundära skärmen där, utan måste göra det i windows..
Vet ju inte om det är jag som är efter men nu i morse så installerade jag det svenska språkpaketet. Rätt så ovant då jag rullat engelskt windows i 1.5 år. Sen var det en massa andra språk också. Även bildskärmsuppdateringar för Samsung SyncMaster och Realtek Internet bla bla bla.. :P Min dator hade en tendens att starta upp utan internet, tog ca 2 min innan det startades, men nu verkar det åtgärdat.
Simba: Jag är också nöjd, även om jag inte hunnit trimma in mig riktigt än. Kan väl inte säga att jag märker några jätte-prestanda skillnader men det är ju i vart fall inte sämre ;-) Får se vad jag tycker längre fram... Google har ju släppt Android OS för gratis nedladdning idag med. Går att köra på PC.
^Tillägg, Androide verkar väldigt tunt och är ju tänkt för mobiler. Så inget jag tänkt köra, men det går...
Har en del stuff som börjat krångla nu. Ni vet förhandsgranskningsfönstret? När man är inne i en mapp? Spelar ingen roll om det är film, musik eller bilder.. allt går att förhandsgranska. Men iaf.. den funktionen har nästan sluta fungera. När jag markerar en bild ska det ju komma upp en miniatyr till höger. Det gör det ej. Även själva ikonerna är borta ibland.. eller så visas det bara en vit bild. Samma sak med musik/film. När jag ibland går in på Den här datorn så händer ingenting. Kommer inte upp några hdd's eller nåt.. allt bara "laddar". Så för att komma in i mina hårddiskar är jag ibland tvungen att skriva E:\ eller D:\ .. tex! Skitjobbigt. Just det. Jag hade ju bara 1GB då jag installerade 7:an.. men för någon vecka sen så skaffade jag 2GB till.. nu står det inte att jag har några RAM alls, haha :P Jag har uppdaterat Prestandaklassificering, men utan resultat. Och jag testade även att bara köra med mina nya RAM.. samma där. Men när jag testade ett spel på www.canyourunit.com så stod det att jag klarade testet och hade 3GB. Skumt.
Är sugen på att rulla igång WIN7 igen men på win7's hemsida har ju tatt bort nedladdningen. Sen: Funkar min cd-key som jag fick till RC på alla andra nedladdningsbara versioner. Och vart hittar man en som fungerar bra. Är inte så pigg på att dra hem nån keff kopia på tpb. Help pls.
Ska installera Win7 Ultimate imon.. Tänkte göra en partition för detta, av säkerhetsskäl.. Hur stor behöver denna vara tror ni? Ska bli najs att rocka mulit-touch på riktigt och inte bara i HPs egna program...
har win7 på lappen.. 24,5 gb tar OS:et + lite program installerade.. en partition på ca 40 borde räcka gott och väl.
-- Mellanslagsanvändare --
anna_m_maria nah kommer inte funka.
i get more pussy then panty!
Så fick man äntligen köpt sjuan idag då bundled i en nice HP maskin. Fy fan för vistahelvetet, tack för att den perioden lider mot sitt slut.
Producent
2009-10-22 20:41
Fick gratis uppgradering av Komplett.se för att man köpte en dator för ett par månader sedan... Win 7 glider fan mycket bättre än Vista, jag märker av stora förändringar.
damn dags att skaffa då för jag får "ändrat färgschema" eller nått skit varje gång jag kör illustrator eller nån skriver på facebook. wacked...
i get more pussy then panty!
bytte nyss över till 7! Känns som att få ur en sten ur skon! bara lättnad över att allt fungerar som det ska! Multitouch implementeringen är jääävligt nice också!
Nu är man då äntligen klar med alla konfigurationer, phew..
Hejsan! Min dator kronglar lite, lite bluescreen och lite mongofel, så tänkte installera om datorn, har alltid varit ett xp fan, självklart har man haft vista en sisådär 1 dag sen installerat xp direkt igen, är riktigt intresserad av windows 7, spelar typ bara cs halflife, kanske lite gta iv på datorn, borde detta va något problem om jag installerar windows 7 nu? 3gig i minne amd 6000+ 2kärnor
Hästen_Hugo
Funkar finfint, 7 kräver inte så mkt av datorn. Det går dessutom att köra så gott som alla vistadrivare i det samt att den har emulering för xp. Det är bara att installera.
Skivsamlare
2009-10-31 00:01
Har fått proffessional av univ, och drog in det nu. Suttit och kört det under kvällen och börjar bli ganska nöjd med det, MEN. jag har ett stort problem. När jag trycker på stäng av datorn så kommer jag aldrig längre än till "Windows Avslutas" - avslutningsskärmen står bara där och snurrar och inget händer. till slut får man slå av datorn med powerknappen. Någon som varit med om det eller har en lösning? Kan inte starta om eller stänga av alls.
Producent
2009-10-31 10:56
har också varit med om det några gångerm, måste vara en bugg