I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-04-23 11:00

Nokia 5800 minne

Ja jag fattar ju ingenting.
Min telefon tycker att den är full, och ger mig detta meddelande:

Minnet fullt. Radera eller flytta data från C: telefonminnet.

Problemet är bara att jag hittar inte hur man raderar från telefonminnet!! Har sökt igenom telefonen otaliga gånger på info men utan resultat. Går jag in i Filhanteraren och vidare in på telefonminnet så är alla mappar där i tomma. Så det verkar inte finnas något att radera.
Och hur gör man så att allt sparas på minneskortet?
Dem tyckte visst inte heller att det skulle finnas med i någon instruktionsbok.

Jag har inte haft en ny telefon på 7 år, så jag kan behöva lite vägledning med den här nya tekniken...

Hjälp en broder ut!!

One chapter a day
Graffare

2009-05-04 14:25
Antagligen så måste du formatera kortet. Nokia är ju som alla vet efterblivna och har inte nån sån funktion (inte vad jag sett iaf). Försök få tag på en minneskorts-läsare som läser micro-SD eller en adapter+minneskors-läsare för vanliga SD-kort. Sen formaterar du direkt i datorn.

2009-05-04 14:56
Jag har en 5800. Formatera är det sista du behöver göra... Jag upptäckte en dag att jag bara hade 200kb kvar på C:, hade minst 12mb innan.

Jag gjorde: Inställningar -> Progr. hanteraren -> Installerat -> tog bort alla program som jag inte ville ha som låg på C:
Vissa tar upp mer plats fastän det bara står 143kb eller nått. Jag tog bort IM+ och fick bort 5mb bara där.
Om du surfar mycket, gå in i browsern, -> Val - > Rensa privat data -> Alla
Se till att spara all musik, alla bilder osv på E: istället för C: om du gör det.

Ibland räcker det med att starta om telefonen för att den ska få lite mera kraft också.
 i get more pussy then panty!
Graffare

2009-05-04 15:01
Oj, Jag trodde telefonen var splitterny. My bad.

2009-05-05 00:15
Tack för svar.

VeCn, den är ny.. Blev fullt direkt ungefär.

Jag gjorde: Inställningar -> Progr. hanteraren -> Installerat -> tog bort alla program som jag inte ville ha som låg på C:

Det tärda är bara att det inte ligger nåt där.
Har inte surfat heller..
One chapter a day

2009-05-06 19:26
håll inne meny-knappen, kolla om många program är öppna också.
 i get more pussy then panty!