I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-28 22:12

nokia 5800!

Köpte nyligen denna lur och är JÄVLIGT nöjd, som en iphone fast billigare och i mitt tyckte bättre.

Nu tänkte jag att alla som har den kan skicka apps? Bra program, spel, teman och massa nödvändiga grejjer!

2009-03-29 00:43

verkar krångla lite då och då
BIT POP is taking over klockan 8

2009-03-29 15:12
Hm nja den har inte direkt krånglat för mig iaf

2009-04-20 13:00
Jag behöver lite hjälp här. Hookade en sån här i fredags och nu försökte jag överföra lite musik via bluetooth (har inte PC och musikprogrammet fungerar bara till det, och min Mac hittar inte telefonen när jag kopplar in USB:n). Grejen är att musiken sparas bara på telefonminnet och det blir ju fullt direkt. Hur ändrar man så att det sparas på minneskortet? Jag blir galen för jag tror jag har sökt igenom hela telefonen utan att hitta..

Help me guys!!
One chapter a day

2009-05-04 17:28
Haft min ett par dagar nu och är riktigt nöjd...

Apps jag snabbt la in var:
Nokia Photo Browser - ett riktigt snyggt bildgalleri. Ett annat snyggt är PhotoFlow som går att ladda ner via Hämta!-menyn.
Nokia har också ett schysst "träningsprogram", Nokia Sportstracker, som bla håller reda på hur lång din joggingrunda (via gps) är och sparar träningsloggar.
AccuWeather går också att hämta via Hämta!, det ger dig väderleken i din stad i ett snyggt format.
Sen har jag lagt in Garmin's mobilnavigator med kartor (slipper ladda ner=spara datatrafik) men det får jag inte berätta hur man gör, men det går...

Sitter nu och testar om jag ska köra en annan mediaspelare än nokias, och om IM-program (fring, mig33 etc) är smidigare än att köra m.live.com (webklient för msn live).
Kollar också på olika dataskydd, typ kryptering av filer på minneskortet. Kan tänka mig att jag kan komma att bära runt på filer som jag vill ha för mig själv även om luren försvinner.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-06 19:30
Jag ville ju också prova. Vid sidan av iPhone 3G och HTC touch diamond.

Webläsaren suger om tidigare har surfat via Safari eller Opera i iPhonen eller en windowsmobil.
Annars flyter den på riktigt bra, inga buggar direkt och jag har inte senaste uppdateringen heller men den är inte seg för det.

Finns en hel del bra program trots att detta OS är rätt nytt.

Nån som fixat nån MSN app som funkar? Windows Live vill inte och inte slicka heller.
 i get more pussy then panty!

2009-05-06 22:46
Endeavour2

Tack för tipsen! Ska testa dom appsen, hör av dig om du hittar någon musikspelare som är bättre än nokias.

Sen att fixa kartor osv som du gjort är ju inte så svårt att ta reda på hur man gör :)

Men röstnavigering tror jag däremot inte du lyckats "hackat" och fått free

2009-05-06 23:29
conf: Fring är det populäraste just nu och jag tycker den är helt ok under omständigheterna. Det fanns en riktigt live messenger som funkade förut, men plötsligt stängdes ut från msn-servrarna.
Klart operatörerna ska få tjäna sina 30pengar/månaden för msn... tvi!

MR-J: I nuläget vet jag inte om det är nåt jag saknar i nokias musikspelare, inget väsentligt åtminstone. I nya patchen fixas storleken på ev. album-bilder som visas.

Att fixa kartor och sånt är inte svårt alls, men strider mot whoa's regler att berätta om. Röstnavigering är jag våldsamt ointressad av, stängde av det tramset efter 3 minuter på min ordinarie gps-navigator.

Kan dessutom meddela att SportsTracker funkar skitbra, hur exakt längd- och stegräkningen är återstår dock att se.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-06 23:47
Nokias musikspelare är ruskigt bra jag håller med, ska testa Fring senare tänkte jag mig.

"Att fixa kartor och sånt är inte svårt alls, men strider mot whoa's regler att berätta om. Röstnavigering är jag våldsamt ointressad av, stängde av det tramset efter 3 minuter på min ordinarie gps-navigator."

haha :) sköööön

2009-05-08 22:02
NIMBUZZ!
lätt den bästa MSN appen, mycket bättre än fring.

signa upp, välj MSN och sen är det bara köra. kan tydligen skicka filer osv osv. me like.

2009-05-10 22:53
Nimbuzz är bra mycket snyggare och skönare att använda än fring. Glad att jag bytte. Dessutom verkar de som utvecklar Nimbuzz ha en stor passion för sin klient och sitt jobb.

Vill återigen påpeka SportTrackers förträfflighet. Testade stegräknar-funktionen mot en vanlig stegräknare (sån med kula) och på 6,1km (snabb promenadtakt) hade nokian räknat 33 steg högre. Det är alltså en skillnad på 5,5steg/kilometer mot en traditionell räknare, vilken som är mest exakt är ju dock oklart. Hur som helst ett måste-program.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-11 17:03
Idag verkar Nokia ha släppt v 21.x för alla produktnummer.

*#0000* -> sök efter uppdateringar eller använd NSU.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-11 21:17
inte om man är brandad. 3 har inte ens kommit ut med första uppdateringen.

2009-05-11 21:57
Men det är helt och hållet 3's fel, från nokias sida är v 21.x "live" nu.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-12 14:34
gött de iaf.
Producent

2009-08-12 13:00
förlåt om jag startar upp en död tråd. Men är det någon som kan förklara vart man ska lägga in teman på mobilen? Hittar inget som på min förra Sony Ericsson där det stog Theme.

Tack för hjälpen.
Lil_H..

2009-08-12 13:45
Themes kommer, liksom program, i .sis-filer som är självinstallerande. Lättast är att bara köra filen och välja lagringsmedia så bör den sköta resten själv. Kommer filen i en stor .zip får man unzippa via datorn och skicka över filen sen, eller kör zip manager direkt på mobilen.

En bra guide på engelska finns här: allaboutsymbian.com

Passar på att fråga om någon här fått hem v30.0.011 över FOTA än?
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Producent

2009-08-12 14:54
Tack Endeavour2!
Lil_H..

2009-08-13 10:14
När jag försöker ta hem MSN Live anpassad för Nokia 5800 så säger telefonen att den inte kan hantera filtypen, som är .zip. What's up with that?
One chapter a day

2009-08-13 11:29
Nokia 5800 hanterar inte .zip-filer helt enkelt. Men det finns förstår program för att fixa det, t.ex "zip manager" som hittas under Hämta! - Applications - Affärer och är gratis.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Producent

2009-08-14 01:42
Alltid när jag ska installera mitt tema så står det "Utgånget certifikat"

Vad kan det bero på?

Tack på förhand!
Lil_H..

2009-08-15 21:41
jag la till Nimbuzz och måste hålla med att det är ett grymt program =)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-08-16 16:38
Jag ville fabriksåterställa min 5800, men sedan när jag accepterar att telefonen kommer startas om osv osv så kommer låskod fram, och jag har absolut inte skrivit in någon kod. Vad kan det bero på?

Tack på förhand!
Lil_H..

2009-08-16 16:40
12345 är säkerhetskod från fabrik.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-10-24 01:46
Ny must have-app: My keylock.

och ja, ljudet går att stänga av.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-10-24 12:42
Tips på smidigt program för att spela flac? Uppdatera musikspelaren? Går ej att spela flac? lösa detta?

2009-10-24 15:52
My keylock såg rätt intressant ut

2009-10-24 18:14
Efter 2 dar med my keylock är jag fortf. barnsligt förtjust i att leka med funktionerna. Det är ett fantastiskt program som verkligen gör mobilen roligare, och löser den lite halvdana lösningen Nokia nöjde sig med för att låsa/låsa upp (som jag inte tror kommer hålla för evigt heller).
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-11-10 19:02
Äntligen har ny mjukvara släppts för "alla" produktnummer, trots att det dröjt otroligt lång tid sen den gick live (31.1.101 släpptes redan i september).

Alla vi som har haft "fel" produktnummer har missat de senaste 2-3 uppdateringarna, även om inte mycket har hänt. Det stora är olika "prestandaförbättringar", fixade småbuggar och att man kan få epost-notifieringar på sin homescreen.

Jag drog ner via FOTA alldeles nyss, inga problem med installationen. Filen var 9,5 meg så WLAN är ju rekommenderat.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-11-14 20:35
Vad märker man efter den nya mjukvaruuppdateringen då?
Det jag möjligen kan känna är att scrollningen med pekfinger är mer exakt än tidigare men något annat märker jag inte..
Finns det någon sida där man kan läsa om alla uppdateringar?
Shake n' Bake!

2009-12-29 16:18
Nu har den funnits på marknaden ett tag och ni som har haft mobilen ett tag får jättegärna skriva vad ni använder för apps och vad ni tycker om den.
Kommer förmodligen köpa mobilen lite billigt så uppskattar tips!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2009-12-31 01:31
Jag tycker mig inte finna några specifika problem med den här nallen..

Det man borde tänka på är att själva skärmen är av materialet plast och därav ganska känsligt. Så har du ett jobb (som jag har) där du utför lite grövre arbete som kan innebära att telefonen får sig en törn så ska du nog skaffa något stabilt skydd till den eller dylikt.

Jag använde inget skydd och fick en klämskada, 800 spänn för en ny skärm.
Men efter det använder jag alltid det medföljande hårdplastskyddet när jobbar, det funkar fint.

Hoppas det var lite hjälp..
Shake n' Bake!

2010-01-02 15:24
Det största problemet är ju hur Nokia mer eller mindre medvetet skiter i alla som köpt deras första S80 v.5-lur. Utvecklingen är numera helt inriktad på N97:an istället och vi får va glada om vi får lite brödsmulor från det bordet, trots att det skiljer väldigt lite lurarna emellan. Det stora undantaget är Beta Labs prylar, där de arbetar med utveckling och inte utsugeri.

Apps man bör ha:
Nokia Sports Tracker - gps-spårning av din löprunda och bra webtjänst.
Nimbuzz - IMHO den bästa IM-appen, hanterar de vanligaste (msn, facebook, icq, twitter, icq, skype, aim och många fler), är snyggt och fungerar bra.
Nokia Step Counter - stegräknare för den som vill. Går utmärkt att köra i bakgrunden utan att telefonen påverkas. Dock ej touch-anpassad.
BrightLight - Använder "blixt"-dioderna som ficklampa.
Midomi - spela eller sjung en låt och få reda på artist och titel. Sägs ha större arkiv än Shazam.
Opera Mini - Java-browser som, via Operas servrar, komprimerar hemsidor och gör dem mobilanpassade. Funkar bra men är fortfarande i Beta.
Opera Mobile - Som ovan, fast istället för Java är den skriven för Symbian vilket borde göra den bättre, men den version som finns nu är inte där än.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-01-06 21:51
någon som vet hur man får teman som detta Länk till http://www.pizero.net/premium/?p=614 fast gratis? :P ovärt med 50 spänn.

det är start sidan som ser så fet ut. som N97 nästan. gillar det grovt!
Get Random!

2010-01-06 21:52

som denna. helt galet snyggt och smidigt!
Get Random!

2010-01-15 23:31
Det är ingen som vet någon våg som väger typ 10 till 0.1applikation till 5800?
R.I.P esc Got hacked