I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iPod Nano volymspärr

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-03-05 14:45

iPod Nano volymspärr

Skulle någon vilja förklara för mig hur jag på bästa möjliga sätt plockar bort spärren? Har testat Gopod men där står det bara "iPod not detected". Har googlat som en galning men verkar inte hitta en enda vettig lösning.

Har den nyaste Nano 16 gb för övrigt.

Tacksam för svar!

Bitches Ain't Shit

2009-03-05 16:31
har samma problem, har läst att dom inte löst det ännu och där finns inget att göra tyvärr.. vi får vänta på Gopod 1.5 men när den släpps har jag ingen aning om.

Peace
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2009-03-05 18:09
Ok, thanks.

Fan... funderar på att sälja skiten istället. Så om nån vill ha en 2 dagar gammal svart Nano 16 gb så är det bara hojta till.
Bitches Ain't Shit

2009-03-05 19:54
wtf, ska du sälja den för att du inte kan höja mer? :)
Get Random!

2009-03-05 22:12
Alltså jag är jävligt kräsen när det gäller ljudet, sen är jag ute i rullning typ varje dag på bussen, tuben osv... och då hörs det ju fan ingenting.

Min förra iPod var dock dunder, kunde maxa helt utan problem.
Bitches Ain't Shit

2009-03-05 22:40
finns ju en inställning där man kan ändra, har du kollat den?

sen så gör ju hörlurarna jävligt stor skillnad också. köp nån typ av in-ear så kan du sänka volymen till hälften typ..
vadå? jag dyster?

2009-03-05 22:50
Jojo, själva volyminställningen i själva iPoden är på max, och hörlurarna gör inte nån märkbar skillnad faktiskt. Var runt i affären igår och testade typ 10 par lurar...
Bitches Ain't Shit

2009-03-05 23:29
får man fråga vilka du kör med nu?
Get Random!

2009-03-06 06:50
Kör med vanliga Koss Porta Pro nu, men det har alltid funkat skitbra med dom...
Bitches Ain't Shit

2009-03-06 08:54
Porta Pro läcker ju ljud bort till Kina, konstigt att du behöver högre volym. Det finns en anledning till att spärren finns där. Skaffa inear, tänk på dina öron. Tinnitus är inte kul.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-03-06 08:57
Jo jag håller med dig asså!
Kör själv in ear på classic 80gig och det låter fan inte bra!!! Min gamla iriver från 2004 spöar skiten ut poden omman går efter ljudet.
Sitter man på ett flygplan störs man ännu mer av detta eftersom det bullar så mycket.
Dock måste jag tillägga att efter 3par förbrukade inearlurar köpte jag ett par Nocs (in ear) på TM, det blev bättre!!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-03-06 09:20
Midas

Öh?

Som sagt har jag aldrig upplevt något negativt rent ljudmässigt av mina Porta Pro, tvärtom faktiskt. Och min gamla 3:e generationens iPod i kombination med dom funkade hur bra som helst. Det är ju fortfarande volymen på själva iPoden som hindrar, inget annat. Och in-ear är jag inte ett dugg intresserad av, men tack iaf.
Bitches Ain't Shit

2009-03-06 09:56
Sälj skiten, ipod är för nuuuubs!

Länk till http://www.pricerunner.se/pl/11-1150935/MP3-spelare/Sony-NWZ-S639FB-16GB-Black-priser#

Jag har den äldre versionen som efter 2 år fortfarande är bättre än ipod nano, batteritid, ljud, storlek, allt!