I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp, vad för studio utrustning ska jag handla för 14 lax?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-15 19:45

Hjälp, vad för studio utrustning ska jag handla för 14 lax?

Behöver hjälp med en fråga: om vi säger att jag har 14.000kr och sakerna ska handlas in från www.musikborsen.se vad tycker ni för saker jag borde köpa? denna studion är endast avsed för rap inte sång eller göra beats och dator ska inte vara inräknad i dom pengarna men exakt allt annat från ljudkort till minst plugg o sladdar.

Mvh Mårten

P.s moderator jag var inte säker på vilken tråd jag skulle posta denna fråga i.

2009-02-16 01:22
Om du bara ska använda studion till att spela in rap behöver det väl kanappast kosta så mycket? ett bra ljudkort, en mixer, mic, stativ och puffskydd, lite isoleringsplattor kanske? behöver inte gå lös på så jävla mycket.

Det brukar alltid vara någon som säljer studiomaterial i köp&sälj. just nu finns det en annons
där mic, stativ, mixer och ljudkort går på 1800:-
köp till ett puffskydd och lite isoleringsplattor (beroende på var du tänkt att spela in). behöver väl inte så himla mycket mer?

Länk till http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/kop-och-salj/645858/1.aspx
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-16 10:47
tack så mycket riktigt bra tips. nej men asså jag måste handla för exakt 14 o kan bara handla på musikbörsen annars hade jag kollat köp o sälj forumet direkt. men tack endå. kanske har du något annat tips?

2009-02-16 13:15
om du köper studioprylarna + en studiodator så borde du väl hamna på någonstanns runt 14 lökar ?
Niceness!

2009-02-16 13:18
Varför kan du inte handla för mindre...?
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-02-17 10:33
ärligt talat e d sant. vad tänkte ni er för studio data då? en mac går ju på allt mellan 11-30 lax

2009-02-17 11:01
Deras billigaste dator verkar ju ligga på 6245 : - men om jag var du och tänkte spendera 14 laxar på musikbörsen hade jag glidit in till deras butik och sagt "Hejsan, ge mig bästa möjliga studio för dom här pengarna" lämna sedan över slanten och se vad som händer! dom kan nog göra ett fint paket till dig.
Niceness!

2009-02-18 10:06
hmmm det låter fan sant....tack för idén!

2009-02-20 09:20
upp.................

2009-02-20 11:23
just musikbörsen är väldigt hjälpsamma och väldigt kunniga. Går du till dom och berättar om din budget och vad du vill få ut av studion kommer de garanterat att kuna hooka upp en sweet deal till dig! Det är det bästa du kan göra.

Vafan har du ett presentkort eller vad är grejjen?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-20 11:53
eller hur? har du ett presentkort på 14lax eller vadfan? :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-03-04 21:17
hahahaha nej fan min familj e nt så rik att ja får 14 lax i presentkort hahaha tro ja e sån brat eller nått. det e från studiecirkel pengarna kommer ifrån.