I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pålitligaste TP-testet?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-12 05:41

Pålitligaste TP-testet?

Har prövat det på bredbandskollen.se lr vad adressen var.. plus dragit ner applikationen "tptest5.0" via pc för alla.. vilken ska man lita mest på? Får lite olika resultat på uthastigheten och det är svårt att testa när jag inte känner någon med liknande bandbredd jag kan skicka till.. Torrenter har gett lite halvlustiga resultat.

mama said knock you out

2009-02-12 22:32
Bredbandskollen är väl samma som TPtest?! Hastigheten kan ju variera beroende på om du, eller någon annan, gör något annat på näte. Konsumentverket låg ju bakom TPtestet innan, så de är väl åtminstone partiska till din fördel ;-)

Länk till http://speedtest.net går ju också, så att du kan triangulera dina resultat;-)

Torrenter är ej jämförbara.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Graffare

2009-02-13 01:10
Som bakeman skriver så går det inte att jämnföra med hur mkt torrentsen tankar eller laddar ut.
Det mest exakta du kan komma är att slå av all kommunikation till internet och köra bredbandskollen.se. Men notera att deras mätningsservrar står i sverige.

Som vi som spelar många gånger fått erfara så är det stor skillnad på svenska servrar och utländska. Alltså, så är det väldigt olika vad man gör, vem man tankar ifrån eller med vem man spelar.

Om du vill veta din exakta MAX hastighet så borde du ringa din operatör och fråga hur mycket som skickas ut till dig.

2009-02-13 05:47
Torrenter kan vara rätt vettiga att kolla med om du har ett par tusen seeds. De flesta privata trackers brukar ge full duplex oftast möjligt (många med ordentligt bredband). Anledningen till att jag frågar är att det diffar på på sisådär 16 mbit mellan bredbandskollen och Tptest5.0

Jag vet min max hastighet, jag försöker kontrollera den.

Ska ta en span på den där speedtestsiten, se vad jag får för resultat
mama said knock you out