I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inget ljud från datorn

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-01-26 10:14

Inget ljud från datorn

Jävla Apple. iPoden fick för sig att lägga av HELT (precis när garantin gått ut) och i samma veva slutar ljudet från min Macbook att fungera.

Det kommer inget ljud från datorns inbyggda högtalare. När jag trycker på knapparna där man höjer eller sänker ljudet så står det att det är på högsta volym men det är också en symbol nedanför, ser ut såhär:

Det enda som fungerar är om jag sätter i hörlurar i datorn, annars lyser det rött ur hålet man stoppar in lurarna.. Ljudet fungerar inte om jag sätter i sladden som går mellan datorn och min stereo.

När jag går in på Ljudinställningar ser det ut såhär:

där ska det ju gå att välja Inbyggda högtalare, men det finns ju inte ens!!

Vad ska jag göra?

One chapter a day

2009-01-26 15:58
Zoned
Aj tråkigt med dubbeltrubbel. Även om det inte är riktigt vad du är ute efter med tråden så vill jag hänvisa till din iPod med följande två artiklar värda och läsa igenom:
Länk till http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/artikel_1024701.e24
Länk till http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/artikel_1024691.e24

Angående Mac problemet så är jag alldeles för grön och utan inblick och resurser. Finns andra whoare som kan nog hjälpa till, annars har jag inom dagarna en roomie som är väl okej på Macs som flyttar in så ber honom ta en titt på tråden och se vad han föreslår.

Alternativt rekommenderar jag skapa likadan tråd på Länk till http://www.99.se/ Sveriges största? och bästa? forum för Macanvändare, finns en hel del duktiga personer där.

För övrigt, grym felbeskrivning. Fler borde hålla din klass.

2009-01-26 19:20
Tack för länkarna! Det där ska jag rota i när datorn har ordnat till sig.
Tack för att du ska fråga din kompis, hoppas han kan hjälpa mig.
Tack för tipset om 99.se, visste om sidan men hade helt glömt bort det nu.
Tack för berömmet.

TACK TACK TACK
One chapter a day
Rappare

2009-01-26 19:30
Om du vinklar upp ett gem eller tar nåt annat litet och smalt och pillar lite i hålet kan du komma åt ett littet "reglage" som sitter på mitten av höger sida.

Det skall nog lösa ditt problem.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-26 20:18
edison

Men där sitter ju CD-intaget. Finns inget litet hål..
One chapter a day
Rappare

2009-01-27 13:29
edison

Men där sitter ju CD-intaget. Finns inget litet hål..

MacBook

Va?
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-27 17:59
Vänster sida var det där ja. Ser inte riktigt ut som den jag har men i get your point. Fast inte vilket hål du menar. Men exakt VAD händer om jag gör så?
One chapter a day
Rappare

2009-01-27 19:08
Om du vinklar upp ett gem eller tar nåt annat litet och smalt och pillar lite i hålet kan du komma åt ett littet "reglage" som sitter på mitten av höger sida.

Det skall nog lösa ditt problem

Jag menar altså höger sida av hörlursjacket. När du pluggar in en hörlur slår en liten switch över till "hörlurs-mode" (antar jag) när du sen drar ut pluggen kan det glappa och switchen stannar i fel läge.

Om du är nojig med att pilla med främmande föremål i hålet ( <-- lät nasty) så kan du pröva att stoppa in hörlurspluggen och rucka lite på den på vägen ut.

om det inte funkar så prova med ett gem eller tandpetare, det kan det vara värt.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-28 18:34
Ok nu hänger jag med! Tack så mycket ska provas
One chapter a day

2009-01-29 12:59
Det konstiga är dock att hörlurarna fungerar medans kontakten av kabeln som kopplas till stereon inte fungerar.