I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-08 01:22

Dator problem

Tjena

Jag fick en ny dator nu i jul, och varenda gång jag ska spela nåt spel, spelar ingen roll vilket, men mest i WoW som jag spelar mest, så hänger sig datorn och jag måste starta om genom att trycka på restart knappen..

Och när det händer så blir mitt grafikkort väldigt varmt..

Så jag antar att det blir överhettat.

Vad kan man göra för att fixa det här, jag har 2 fläktar, men tyvärr så sitter ingen av dom direkt i närheten av grafikkortet.

Vart kan man köpa fläkt och hur ska jag sätta dit den, om det nu är det som är problemet?

Datorn är helt ok annars, vet inte riktigt mkt om hur man kollar upp vad man har i den men jag kan spela fallout 3 på nästan högsta grafiken :P

I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2009-01-08 01:27
du har väl en fläkt på grafikkortet ?
 www.RekFoto.se

2009-01-08 01:48
Vet inte riktigt, är en svart "Dosa" på undersidan.. men det är den som är varm.
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2009-01-08 01:56
den brukar låta mycket. fläkten på Grafik kortet eftersom den är liten. du kan ju lyssna om du hör den, annars kanske det är den som är paj.. vilket gf kort har du?
 www.RekFoto.se

2009-01-08 02:17
Geforce 8500 GT Silent.. Låter inte speciellt mkt, svårt att höra med allt annat som surrar i datorn :P

2009-01-08 02:37
Och nu verkar det vilja ge upp helt, varenda gång jag startar wow så hänger den sig :/ Måste nog låta den vila ett par timmar :/ känns så värdelöst..

2009-01-08 04:49
jaha, det har nog inte en fläkt utan bara kylare. men det är antagligen för varmt
 www.RekFoto.se

2009-01-08 09:15
kolla där du köpt datorn om dom känner igen problemen, om det är hårdvara som inte går bra ihop... annars kanske du borde reklamera grafikortet, för det verkar bli på tok för varmt för vad det ska bli....
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-01-08 14:46
Problemet är att jag fick datorn av min farsa, som fick den av en person som vill ha den fixad, samma problem han med, tillslut så ville han inte ha den alls, så jag fick den :P Kan bli problem att prata med dom som sålde den till honom.. :P

2009-01-08 20:49
kollat sweclockers ? om dom kanske kan hjälpa dig.. det är nog iaf rätt ställe för att fråga om ett sånt här problem...är det vanligt så känner dom till det..onm inte annat kanske dom kan hjälpa dig...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-01-12 17:16
Har nån här kanske lust att länka ett bra kort för under tusenlappen.. tänkte köpa nytt imorgon. PCI express har jag

2009-01-13 20:40
Min gissning är att det är för lite kylpasta under flänsen. Min erfarenhet är att dom snålar med kylpastan för att spara några ören och sedan bränner hela kortet. Du skulle kunna testa att smeta på mer kylpasta, men risken finns att permanent skada redan inträffat.

Du hittar en mängd grafikkort här: Compless.se eller Komplett.se

läs lite tester och recensioner om de korten i din prisklass. Jag tror nog att du kommer hitta något som faller dig i smaken.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!