I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-27 23:57

MacBook minne!

Har såhär i juletider passat på att köpa nytt RAM till min kra macbook. Läste att det skulle fungera med 3gb även fast det officiellt bara gick med 2gb.. Men när jag skulle sätta i minnena fungerade det inte att starta datorn! Skärmen förblev svart efter att mac ljudet kom..
Fungerade dock med bara 2gb men inte 3.. Finns det något sätt att få det o fungera eller är det bara att lämna tillbaka?
Mvh

Save me Jebus!

2008-12-28 00:12
Kolla på Macworlds forum. Dom kan det där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-12-28 21:49
Har du den näst senaste modellen så stödjer det tre gb, men kom ihåg att du får ut mer av minnet om båda slotten innehåller lika mycket minne

2008-12-29 01:24
Det beror på vilken revision av macbook du har. Jag har exempelvis Core duo-modellen från 2006 och den klarar bara 2 gb officiellt som inofficiellt. Den senare Core 2 duo klarar däremot 3 gb inofficiellt även fast det officiellt bara är 2 gb. Mao. du måste kolla upp vilken modell du har och vad den klarar det gör du lämpligast genom google eller på typ Macworld:s eller 99mac:s forum.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.