I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5.1 högtalarsystem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-12-03 19:53

5.1 högtalarsystem

Satan i Gatan!
har just köpt Nya högtalare, ett 5.1 Philips.
De är bra tror jag :), men problemet kommer nu, jag vet iaf inte mycket... om något :P.
men det är så att det fanns bara ett uttag baki datorn, för ljud alltså.
Så bara Fronthögtalarna o Woofern fungerar, varken Centern eller de bakom fungerar.
Är det ett nytt ljudkort jag behöver eller?

shupp shupp! pilliwillie!

2008-12-03 20:08
Hmm, ok, det är ett nytt Ljudkort jag behöver.
Men då är frågan, hur viktigt är ljudkortet för ljudet?
fanns ju allt mellan 200-2000kr.
men vill nog ha ett som man bara behöver stoppa i USBn, för datorn är gammal o jag orkar inte va o pilla inne i den.

2008-12-04 08:26
Beror helt och hållet på hur kräsen du är och vad du ska använda till, är det för filmtittandets skull du vill ha då borde i stort sett vad som helst duga så länge den har stöd för 5.1

2008-12-04 16:36
japp, har beställt ett som man bara stoppar i USBn, med stöd för 5.1, lär ju funka, så jävla kräsen är jag då iaf inte.
eller jag vill ju att det ska låta bra, men tror nog det låter bra hsh :P

2008-12-04 17:13
Är det USB uttag för högtalare? Fick du inte med någon mjukvara på skiva och installera i datorn för att få surround och fungera? Och välja i ljudmenyn för windows och använda den mjukvaran för uppspelning?

2008-12-04 18:27
men problemet kommer nu, jag vet iaf inte mycket... om något :P.

Det bästa är ju att man tar reda på lite fakta och sånt innan man köper nytt, tex läser i olika forum osv.
Live Hard, Die Young

2008-12-04 18:42
Fronh.
äh, vafan vill du?, har aldrig krånglat förut, stod på hemsidan "plug and play"
Men ljudkortet var för gammalt helt enkelt, stod inget om sådant, men spela roll?, har endå köpt nytt nu ju.

Kaneida

"Ljudkort" som man pluggar i USBn

2008-12-04 18:53
tecNone
Okej my bad.
Live Hard, Die Young