det givna ar val att MBP borjar se mer ut som Air i design. Sen kommer dom nog forsoka hunka upp graffekorten for att gora dom mer spelvanliga. kan nog bli ett inkop for min del tror jag. Det jag mest hoppas pa ar att mina apple aktier slutar rasa :)
Det har snackats om en mac i prisklassen 800USD. Om det är en eee-liknandehistoria, dvs 9-11' storlek är jag intresserad. Spekulationen om den nya tillverkningsmetoden där skalet påstås fräsas ur ett massivt block Al är även det intressant.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Tror tyvärr MBP kommer att få überfult svart tangentbord. Förhoppningsvis blir det trevliga specs dock.
Look with your own eyes - See with your own mind
Har väntat tre månader på den här nyheten, äntligen smäller det, här ska shoppas :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förresten, någon som vet om man kan fakturera företag som betalningsalternativ när man beställer ifrån apple store?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
roligt att man köpte sin macbook för två månader sen då.... tack apple!
Ser fram emot att se vad det bjuds på, jag tänkte köpa mig en ny MacBook på måndag/tisdag ändå så nu får vi se om det är värt att skaffa en ny eller hellre ha en äldre jag är nöjd med för några tusen mindre. Hm.
•pave paradise•
Stämmer ryktet om $800 hamnar väl priset på typ 7000:- i Sverige för den Macbooken, då kan man köpa en för att testa.
jagvillocksåhaenblog.com
7000:- vore galant, även om jag tvivlar på att den landar där iom priserna för de äldre modellerna. Gissar på att Apple tryckt in allt en vanlig MacBook har i dagsläget in i en mindre modell så 2-3000 mer enbart för en större skärm kommer att vara ett löjligt drag.
•pave paradise•
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Det blir en maxad MBP 15" för mig, har väntat på detta länge men kan tyvärr inte köpa den förräns om 2-3 månader. :/
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Graffare
2008-10-10 16:01
Jag får äntligen köpa min jävla imac :D:D:D
Kommer det nya iMacs också? Var det inte bara mb och mbp?
Ingen vet väll säkert, men det ser inte ljust ut.
nån som vet om bilden som läckte på en MBP är äkta? där docken finns på tangentbordet/styrplattan på nått sätt
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Nej, det är den nog inte. Tvivlar på att Apple gör en kovändning nu när de haft enfärgade datorer ett bra tag.
•pave paradise•
Ja den bilden såg dessutom ut att vara extremt dåligt photoshoppad.
Det är för övrigt alltid fel tillfälle att köpa dator, det bästa man kan göra är att köpa PRECIS när den nya modellen kommer. Vilket jag gjorde med min MBP, men nu har det kommit 1-2 uppdateringar sen dess också. Men ja, datorer föråldras snabbt, det finns alltid något bättre.
Look with your own eyes - See with your own mind
Ska bli minst sagt intressant med prissänkningen som alla pratar om
det tråkiga är att macbooksen antagligen inte kommer vara vita och svarta som dom nu är. jag tyckte de var så sjukt snyggt men vi får se men det ser inte ljust ut :(
Yeah!
Haha, hur skulle nån här kunna veta om läckta bilder är äkta eller ej? Jag köpte min MB för bara några veckor sedan, har väntat på den här nyheten i några månader nu, efter alla rykten... men hade egentligen inget val då min förra laptop mer eller mindre gick under. Så jag hoppas inte på för stora prisdumpningar :)
Nu börjar allt läcka; K29, MB382LL/A $899.00 - MacBook? M97, MB466LL/A $1,299.00 - MacBook M97, MB467LL/A $1,599.00 - MacBook M96, MB543LL/A $1,799.00 - MacBook Air M96, MB940LL/A $2,499.00 - MacBook Air M98, MB470LL/A $1,999.00 - 15" MacBook Pro M98, MB471LL/A $2,499.00 - 15" MacBook Pro M88, MB766LL/A $2,799.00 - 17" MacBook Pro
jagvillocksåhaenblog.com
Blir samma priser om man räknar med svenska kr och momsen
faan va fräsch den är. hoppas ryktet stämmer :) det blir en 15" av den dyrare modellen för mig, så dubbla grafikkretsar :) sug på den!
Graffare
2008-10-14 12:15
Hoppas det blir ett pris runt 7000 på den billigaste, för då orkar jag lägga ner pengar på den :)
Fan vad jag hoppas att den där bilden på MacBookPro är fake. Ruggigt ful...
•pave paradise•
tycker du bättre om den gamla som sett likadan ut i fem år?
Faktiskt. Det är ju det visuella hos de datorerna som folk känner igen som "Mac", förstår inte riktigt varför man ska ändra ett vinnande koncept så att säga.
•pave paradise•
Fast när de nyare intel macbook pro:erna ser likadana ut som de gamla powerbook g4orna efter 5 år så anser jag att de behövs förnyas och fräschas upp. ser de likadana ut för alltid blir det inte längre något vinnande koncept.
Grå+svart funkar bara inte för mig personligen, som det ser ut på bilden. Det tycker jag är riktigt fult men det kanske ser bättre ut på riktigt, så att säga.
•pave paradise•
Det lär det nog göra. Jag tyckte den svarta kanten var snygg tillsammans med det svarta tangentbordet samtidigt som det är skönt att skärma av bildytan med en svart ram.
Vi får se antar jag. Har du koll på om det finns en sida som följer eventet minut för minut?
•pave paradise•
Uh...ska försöka hitta en på engelska.
•pave paradise•
Fan vad härligt det är att vara lat, haha. Tack.
•pave paradise•
Annars kan du vänta 1-2 timmar och titta på eventet "live" från Apples hemsida.
Dödat ljudet på datorn. Så det är därför jag ska följa det "skriftligt".
•pave paradise•
Nu börjar det hända saker..
Yes. Massa kängor mot Microsoft, lite tröttsamt om man egentligen bara vill veta vad man ska ersätta sin smått trasiga MacBook med.
•pave paradise•
It's true.
•pave paradise•
steve steve steve!!
$1999 och $2499 ska de gå på tydligen. De ser rätt mysiga ut. Och nu snackas det om en ny Air också.
•pave paradise•
YES! MacBooks...
•pave paradise•
Tur att det inte var några intressanta uppdateringar. Ingen Blu-ray ännu t.ex. Nu slipper jag köpa i alla fall. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Hehe, Jason Snell.. När uppdateras Applestore, tror ni?
Göteborg på låtsas.
Borde vara direkt efter det här är över... 10:56AM "Blu-ray?" Steve: "Blu-ray is just a bag of hurt. It's great to watch the movies, but the licensing of the tech is so complex, we're waiting till things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace."
•pave paradise•