I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Väldigt fel på datorn

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-09-27 22:58

Väldigt fel på datorn

Hejhej. Jo mitt nätagg har börjat vråla nå så fruktansvärt. folk tror att nån är hemma hos mig och borrar. Så jag skruva loss nätagget lite lätt bara. å fixa lite med fläktarna. med att fixa menar jag då alltså att jag dammsög å snurra lite.

Starta upp datorn igen. den lät inte lika mkt men fortfarande otroligt mycket för att vara ett nätagg. men nu kan jag inte starta tex MSN. då hänger sig hela datorn. det är bara att klicka av datorn. Datorn hade även rensat i World of warcraft mappen. så alla inställningar där va helt omställda.

Hur kan de bli så för att jag pilla på en fläkt på nätagget?

Jag har kollat så jag inte kom åt nå minne eller strömmen till moderkortet.

lite trist att inte kunna sitta på msn. inte världens undergång heller. tyckte bara de va skumt detta. nån som vet va som kan ha hänt?

Jag har gjort en återställning av datorn också hjälpte inte.

Tack på förhand

Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2008-09-28 05:50
Om du tex stäng av datorn på själva dator.. vet jag att vissa filer kan skadas. Vet inte om detta har hänt dig.
Men Bästa rådet är väl att köpa hem ett nytt nätagg.
Jag har ingen personlighet
Groupie

2008-09-28 14:34
Nej nätagget kan inte påverka att tex inte MSN kan starta det beror på något annat.
Men om det låter jättemycket och dammsugning inte räckte så finns det tyvärr inte så mkt mer att göra än att köpa ett nytt :/
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2008-09-28 21:36
ja msn går inte igång alls. Jag funderar starkt på att skrota hela datorn å köpa en ny.

2008-09-29 00:37
ok Fail på dig man stoppar inte in en dammsugare i en dator... Statisk elektricitet o sånt du vet.. köpa nytt moderkort bara för du ville städa datorn :P

2008-09-29 10:57
Eeeh den håller för sånt, min morfar hade 2st döda möss i sin dator, den ena låg övanpå hårddisken och datorn klarade sig! haha

Ne men damsuga en datorn är väl inte det smartaste kanske. Om du kommit åt moderkortet eller dylikt med sugaren kan det ha gått sönder, men om du fortfarande är säker på att det är agget som spökar borde du köpa ett nytt med tanke på att det låter så pass mycket!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-09-29 12:44
du behöver inte ens röra datorn för attdet ska gå sönder.. räcker mad munstycket kommer för när och avger elektricitet.

2008-09-29 13:56
Ja precis, men man ska faktiskt ha rätt så otur om man lyckas ha sönder moderkortet på detta sätt. Men eftersom msn mm krånglar och datorn fuckas i detta fall tror jag inte det bara kan vara nätagget.

Är det fler program som gör att datorn hänger sig? Isf är datorn i princip obruklig och du behöver köpa nya delar

2008-09-29 23:13
Nej de verkar bara va msn som krångla efter allt detta. allt annat funkar. den hade ju rensat i WoW mappen. vilket jag inte heller förstod varför.

Men det är skit samma. beställer en helt ny dator istället.

2008-09-30 09:01
Haha om jag hade pengarna hade jag nog gjort samma sak i den situationen.
(undvik damsugaren nästan gång bara :) )

2008-10-01 07:21
haha aah fan ska se upp :P Men då till frågan, hur gör jag rent i fläktarna om man inte drar till damsugaren? :P
Groupie

2008-10-01 08:12
Har aldrig hört om nån som fått sitt moderkort kaputt pga av dammsugning, men visst, rent tekniskt är det ju möjligt (ESD).
Om du vill va über säker så ska du blåsa rent burken med högtrycks luft.
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2008-10-01 08:33
Jag brukar pilla bort de stora dammtussarna med hjälp av en avmagnitiserad pincett. Resten låter jag vara kvar, eller så utmanar jag lite försiktigt med sugaren på stabilt avstånd och inte i närheten av moderkortet (har ett stort chassi med litet moderkort)

2008-10-01 10:41
tryckluft is da bomb!
tut!

2008-10-01 11:02
har fan dammsugit min dator 1000 gånger mitt moderkort har aldrig gått sönder:S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-01 16:05
hansomknarkar P19

Väldigt osannolikt. Ni borde hoppa in på sweclockers forum.

2008-10-02 07:23
jo tryckluft har ju alla i sina hem. :P så när man ska rensa den måste man ta datorn till sitt gamla jobb? :O

2008-10-02 12:50
Det finns på burk.. kostar 40 spänn eller nåt på biltema
Graffare

2008-10-04 13:40
Kan faktiskt vara bra att dammsuga datorn ibland. :)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.