I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med HTC touch diamond

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-09-16 16:22

Problem med HTC touch diamond

Jag har köpt en HTC touch diamond via 3 och är väldigt nöjd med mobilen förutom en viktig grej. 3G täckningen suger, får nästan aldrig 3g täckning inomhus, som max en prick.

Jag har provat det mesta, kollat efter uppdateringar, installerat uppdateringar, tagit bort operatörs låset och bytt till senaste officiella versionen av HTC touch diamond romen (allså inte den för 3). Provat radio 0.5 (har den nu) 0.7 och 0.8 och inget har hjälpt.

Någon som har ett bra tips?

Har självklart kollat hur det är med andra mobiler och då har jag full täckning (bor i Stockholm)

If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-09-18 21:03
har själv en diamond men ha inga problem. visst, det är sämre täckning inomhus än jag hade med min w880. Det tolkar jag dock som att "plopparna" på mottagningen är annorlunda graderade. Lämna in den på koll!
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-09-20 16:44
U-Nas P23

Tack för svaret, har bytt till 0.8 radion nu och den funkar bättre. Har väl för det mesta gsm täckning hemma, men det kan jag leva med iom att då kan jag köra på trådlösa nätverket om jag vill surfa istället.

2008-09-20 19:11
OT
jag vill ha nya touch 3D flo ROMEN :(

men vi med diamond lär ju aldrig få den.
 i get more pussy then panty!

2008-09-20 22:19
0.8 radion? Förstår inte vad du menar..

Varför skulle inte vi med diamond få tag i den för? Fan va seg jag är ikväll.. ni får ursäkta :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-09-21 14:55
U-Nas P23

Radion är den delen som tar hand om telfonens funktioner som t.ex täckning, gps osv. Version 0.5 är den som i dagsläget är den mest rekomenderade men skiljer sig självklart beroende på vart du befinner dig och vilken operatör du har.

Personligen anser jag att version 0.8 fick gpsen och täckningen att fungera bättre för mig i Stockholm med tre som operatör. ROMen är den delen som har hand om själva operativet, bluetooth och trådlöstinternet.