I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Skivsamlare

2008-09-01 22:06

Isass.exe strul

hej

har stora problem med systemmedelanden som oväntat dyker upp utan synbar anledning och stänger ner windows XP.

det står något i stil med:

Lsass.exe avslutades oväntat med följande status code: 0. systemet avslutas och startas inom xx sekunder.

jag hade de här problemen tidigare och formaterade om hårddisken. felmeddelanden då var exakt samma men med status kod 128. har googlat runt lite och förstått att lsass.exe tydigen är en del av windows om den ligger under system mappen, vilket den gör. om den ligger på något annat ställe är det något skit.


det kan vara något virus och det jag skulle vilja ha hjälp med är något bra gratisprogram som kan fixa det här. jag har testat att ladda ner gratis scan reqcure bla. och den hittar en massa fel men såklart kostar det när man ska fixa felen. jag hade inget antivirus på igår när jag kopplade upp mig och jag misstänker att det är något sådant som ligger bakom.

snälla, behöver hjälp