I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med MS Antivirus!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-08-22 17:45

Hjälp med MS Antivirus!

Plötsligt har min dator aktiverat MS antivirus och ett annat program Antivirus xp 2008. Utan min begäran.
Nu kommer det pop ups två ggr i minuten att jag ska ta bort de 1500 så kallade virus jag har på datorn.
Antingen kan jag välja Continue Unprotected (då kommer samma felmeddelande upp på skärmen inom två minuter). Eller så kan man använda Activate Now och då behövs en aktiverningskod som jag inte har.

Eftersom det inte går att ta bort detta jobbiga Antivirus, på 2,47 mb måste jag aktivera det då?
Någon som vet hur man får tag i aktiveringskoden till de här programmet? Funkar inte att ta bort från Kontrollpanelen heller, den skickar bara ett felmeddelande i explorer.
Under tiden jag skriver detta inlägget har Ms Windows Security center öppnats automatiskt ca 14 ggr.

Datorn funkar inte att använda när det kommer upp detta virusprogg hela tiden, tack på förhand för all hjälp!

><(((*>