I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-01 01:11

Nätverksproblem

Tudelidu!

För ca en månad sedan köpte jag en dator från en lokal dator affär. Inga som helst problem utom att när jag trycker in TP kabeln i datorn så står det att internet är begränsat eller ingen anslutning alls. Det funkar på dom andra datorna i hushållet så förstår inte varför.

Har 3 års garanti men innan jag lämnar in den så tänkte jag kolla med er?

Har avinstallerat och installerat det flera gånger. Har formaterat om den 2 gånger och inga skumma inställningar som jag vet.

Peace and love Peter-pan-komplex

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-08-01 08:35
Kolla så att du har rätt drivrutiner till nätverkskortet. Brukar själv alltid sitta och pilla med nätverket innan jag får igång det när jag formaterat datorn.
That's just stupid.

2008-08-01 12:43
Jo jag fick med en drivvisar till moderkortet. Men man behöver bara trycka in skivan sen install så installerar den allt automatiskt..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-08-01 16:56
Sänk hastigheten till 10mbit och testa igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2008-08-05 14:42
jag hade samma problem fan, haha vart sjukt lack.
dum som jag är ser jag inte skivan jag fick med, så jag sprang iväg och köppte ett nytt nätverkskort >.< men fick igång orginalet

Kontrollpanelen > lägg till maskinvara > sök > välj från lista > nätverkskort > (välj nätverkskort och installera) sen i med driver skivan och ser om något fattas.

efter det så funkade min priiima pankaka :)