I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brända filmer på stationär DVD spelare?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-29 07:28

Brända filmer på stationär DVD spelare?

Min polare köpte en PS3 i helgen och han valde att ge mig sin gamla stationära DVD-spelare eftersom jag ligger bakåt i tekniken.. använder fortfarande min antika VHS.

DVD-spelaren är en Crosswood 4380. Jag frågade honom om man kunde spela upp brända filmer på den och han hade ingen aning. Jag googlade DVD-spelaren och det fanns typ 3-4 sökningsresultat och ingen information om den.

Hur vet jag om en stationär DVD-spelare kan läsa brända DVD-skivor? Är det om det står DVD+R och DVD+RW på detaljerna om den?

När man bränner en DVD-Rip film på en DVD-skiva. Ska man göra det på något speciellt sätt så att den kan läsas i DVD-Spelaren eller är det bara att typ öppna Nero.. In med skivan.. Burn as DVD så är allt klart?

Kosovo je sprsko i srpsko ostace !!

2008-07-29 10:36
Det sätt jag ser är bäst att veta om spelaren är kompatibel med brända skivor är precis som du är inne på; att testa med en bränd skiva.

Hur du ska bränna beror på vilken typ av dvd rip du har.
Är det en .iso fil ska du öppna nero, välj DVD, gå in i en av rullgardinerna och välj burn as image och välj den .iso fil du vill ha.

Kan inte gå in på exaktheter pga. att jag är på jobbet. Jag kan återkomma i ämnet om du inte hittar fram på egen hand.
/ Ergonomi är en viktig faktor

2008-07-29 10:59
Det som Tangorabatt säger ang .iso gäller även för alla andra image-filer såsom .bin , .img etc..

Är det en divX xvid, mpeg lr liknanade så får du börja med att konvertera dom till dvd, hur du gör det får du enklast reda på om du googlar på tx "xvid to dvd" eller något i den stilen.

gl hf!
Niceness!

2008-07-29 11:18
Enklaste sättet att bränna en .img för att spela på DVD är att använda sig av programmet imgburn. Gratis och lätt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!