I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

3's mobila bredband

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-24 21:04

3's mobila bredband

det är så att jag har gått o skaffat 3's mobila bredband! Värdelöst förresten!

Men iaf.. nu får ja upp "anslutningsåtgärden misslyckades, vill du försöka igen?"

Jag har ringt o ringt till kundtjänsten för att dom ska kunna hjälpa mig. o jag har gjort massor me olika saker som dom bett mig, installera om, ta bort brandvägg osv. men det funkar fortfarande inte.

Min mamma gick till 3 butiken i skärholmen för o få hjälp! där försökte dom i 1 timme..
Mobila bredbandet funkade på deras datorer men inte på min (HP dator, även köpt från 3 med windows Vista).

Dom sa att dom inte kunde hjälpa till me något att dom inte är utbildade data tekniker. dom hänvisade mig till kundtjänst igen!

Undar nu om någon vet vad problemet kan vara.. om nån kanske har haft/har samma problem..

(Inlägget ändrat av Midas 2008-07-24 22:17:29)

Du kan aldrig förlora, bara ge upp

2008-07-24 21:39
Mobila bredbandet funkade på deras datorer

Med ditt SIM? I annat fall kan det röra sig om just det, att kortet inte klarar datatrafiken. Då brukar det räcka med att få kortet bytt. Har nämligen fått lösa många liknande problem hos en likvärdig svensk operatör, och vid flertalet tillfällen har byte av SIM fixat situationen.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2008-07-28 10:26
Tele2:s Mobila bredband är bättre, just nu bjuder dom på allt plus månads avgift året ut, (enda som kostar är frakt för modemet 99kr)
*host host*"ahh..broshan tog liite haschis" xD

2008-07-28 10:33
Nej, Tele2's mobila bredband är skräp. Surfar du mer än ett par Gb i månaden så dras hastigheten ner till stenåldershastighet. (0,384Kbit/s).
...
Jag vill, precis som SFX, veta om de använde samma SIM-kort..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-07-28 12:25
Belozlato
Jag hoppas du har WLAN:et samt det trådbundna nätet avaktiverat? Det är oftast det kunder missar när de försöker installera dess MBB på dess laptops(Då far de in i butiken och SKRIKER SÖNDER SINA LUNGOR, INNAN...de fattar "ahh" just det, det var DET säljaren sa till mig, hehe). Så inaktivera all nätverk innan du installerar om MBB:n...brukar oftast göra susen.

U-Nas
En liten korrektion, de stryper hastigheten vid 5GB trafik till 30Kbit/s, likaså gör Telia (De kör ju på samma 3G-nät så..)...word to muh...:)