valdez: En i familjen har Eee 900 med linux, den är helt OK. Vissa kan vänja sig vid tangentbordet men inte alla, så prova först. Det beror på hur man skriver, alltså om man kör med pekfingrarna eller alla fingrarna eller nån blandning. Till långa skrivjobb, typ uppsatser, vill man ändå ha en större dator. Man kan koppla skärm, mus och tangentbord till Eee, men det är nog mera nördigt än praktiskt. Direkt när vi packade upp den var K-tangenten var dålig, den funkade bara om man tryckte hårt. Vi fick byta datorn direkt, andra exemplaret funkar bra. Själv ska jag köpa en Eee 901, som har bättre batteritid än 900 men kostar en tusenlapp mer. Eftersom Onoff var bra när vi behövde byta 900:an så väntar jag lite tills 901 finns på Onoff. Asexuell_hundvalp: Linuxvarianten i Eee är inte Ubuntu utan en Asus-version av Xandros, som i sin tur är en modifierad Debian. Många Debian-paket funkar på Eee men inte alla.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!