Nvidia 8800 GT - Vilken tillvärkare ska man köpa?
Tja, jag har tänkt mig köpa ett 8800 GT då alla säger att det är det näst bästa kortet för spel, det är dessutom billigt.. Men iaf frågan är.. vilken tillvärkare ska jag köpa? ska vara för spel endast. Kör med MSI moderkort för övrigt och kanske är bäst att köra med MSI då? eller vad ska man ha.. någon som vet?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
spelar egentligen ingen större roll, kör med de som ha billigast och bäst garanti. BFG kör med livstidsgaranti vad jag vet
http://felidae-music.com
Oh, ja det är ju ganska najs
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Snyggast klistermärke vinner.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Spelar ingen som helst roll om du nu inte är ute efter att göra en del PRjobb åt företag. Kolla vilken tillverkare som har bäst kylarlösning. Jag vet att MSI har en passivlösning som heter MSI 8800GT Zilent. Tyst och riktigt bra prestanta. Sitter på ett sådant själv. Läs på och bilda dig en uppfattning.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Well kylningar har jag kollat på lite och finns oftast folk som skriver om dom, tänkte på kvalite, bra för spel etc.. om det är någon skillnad, annars låter ju BFG bra med livstids garanti dessutom tillvärkar dom saker specielt för spel, Hittar dock ingen hemsida som har BFG, vill gärna ha en större kedja som komplett eller liknande.
Får jag fråga om du har tänkt på att köpa ett ATI HD 4850 istället? Samma pris men mycket bättre prestanda.
Länk till http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244292 Där har du BFG 8800GT OC2, dvs fabriksöverklockat. Finns på TBH, datorbutiken och webhallen, alla tre är erkända.
ÖPP ÖPP! ATI släpper ju sitt nya nu.. 1600:- och det ~ Nvidias 9k serie.. bara ett tips.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Bögfrost.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Har alltid fått höra och alltid upplevt av vänner etc att ATI krånglar nästan alltid med spel.. Nvidia funkar nästan alltid, vet inte om det är rent skitsnack etc.. Men vill helst ha ett NVIDIA, och vad jag vet så ska 8800 GT serien vara nästintill likabra som alla nya kort när det gäller spelväg, Man ska kunna spela det mesta med ett 8800 GT kort.
Simba Sisådär en kvart senare. :) 8800GT räcker gott och väl, men i och med att ATIs nya ligger i samma prisklass och är hästlängder bättre så....tja...det är ditt val.
frost P21 vad hette ATI's nya? är det inte släppt än? hittade inget på prisjakt på det du skrev..
beror också på vad du kör för operativsystem, har bara strulat med nvidia för vista. Men kör du linux finns inga riktigt fungerande drivrutiner för ati
Xp för tillfället..kört vista Men håller mig nog till xp ett tag.
Då bör båda funka, och ska du inte köra crossfire/SLI bör alla grafikkort passa till ditt moderkort. Själv måste jag hålla med att ATI just nu har ledningen för "mid-range" grafikkort
HD4850 där ligger ju på samma prisklass ungefär.. Är det likadant i prestanda? HD 4870 däremot är ungefär 1000kr dyrare och inget jag har råd med
well har redan bestämt mig för ett 8800gt, billigt och funkar bra på max grafik på många spel.. frågan är vilket märke man ska ha
Tycker också det är dumt att inte köpa Radeon HD4850
Det ligger endå lite över pris men.. asså kan man lita på ATI då?
Ja det kan man, folk älskar den nya 4000-serien, inte hört några klagomål på ngt, och jag hänger på rätt mycket dator-forum.
jag är också på jakt efter ett nytt kort, finns det nån benchmark mellan 8800 & 4850 ? är precis som fatceasar har bara kört NVIDIA så är inte så inne på ATI heller.
Puss hej
En annan sak jag läst nu är att Specielt MSI's 8800GT 510 OC ska fucka ur med jättemycket spel, det är ju standard clockat men ska ju inte spela någon roll, folk skriver att spel inte funkar, att mycket krachar.. Och en polare som köpte ett 8800gt förra veckan fick crash i windows när han spelade World of warcraft. Någon som vet mer om detta? Kanske ska plocka ett ATI endå? annars så har MSI's verison väldigt höga klockfrekvenser och en 112 texturprocesser vilken gör att det är bra för nya spel, iaf.. vill inte ha ett kort som krachar och inte funkar till vissa spel..
Zlim P22 Du behöver inga grafer och benchmarksiffror, HD4850 är bättre än 8800GT på alla plan.
Det är dyrare med.. 200 kr ca.. Men någon som kan visa ett test mellan dom 2 korten i spelväg?
Blev ett Powercolor Radeon HD 4850.
Får ta och gratulera, du är nu ägare av ett riktigt fint kort!
Jo, Har kollat massa reviews och tester etc.. Det slår 8800 GT i alla tester och kommer nära GTX280 i många spel.. Prisärt kort.. bara att vänta på att det ska komma alternativa kylare då detta kortet är extremt varmt.. Dock kan man klocka fläkten och.. Ja ska kunna få ner graderna med upp til 30. Iaf. är nöjd :)
Kan väl passa på att tipsa andra som eventuellt funderar på att köpa ett 8800gt: Köp INTE från XFX. De har tagit bort fläktstyrning på sitt kort och det låter som ett jävla helvete.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
låter bra det där, kanske blir ett sådant för mig med.
Puss hej