I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ansluter man skrivaren till hela huset via nätverket?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-06-21 12:35

Hur ansluter man skrivaren till hela huset via nätverket?

Hej! Nu behöver jag hjälp av Whoa ännu en gång, och jag tror ni kan hjälpa mig.

Vi har en dator där det finns en sändare som kastar ut internet. Där finns även en skrivare.
Den datorn kallar vi för "pappas dator".

Jag har i mitt rum min dator som är ansluten till rautern via en trådlös adapter.
Samma sak i mammas kontorsrum.

Men nu är situationen sån här -
Jag vill från min dator kunna "skicka" dokument och skriva ut på skrivaren som är ikopplad i pappas dator. Det systemet har man ofta i skolor, datorsalar och så vidare. Jag orkar inte kasta upp dokumentet på mitt usb, gå till nedervåningen, starta upp min pappas dator som har 64 mb i ramminne, 23 minuter senare skriva ut skiten som ändå inte blir bra för att filen aldrig går att öppna i pappas dator då jag har bättre program att skriva filerna i (tex InDesign CS3 osv.)

Så, min fråga - hur ansluter jag på något sätt skrivaren till nätverket? Eller, hur får jag min dator att skicka dokumentet till skrivaren? Finns det NÅGON som har en aning?
Jag satsar på er då jag inte riktigt vet vad jag ska söka efter på google.se.

Med hälsningar / Tamara.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.