Ja men det är ju det jag menar. Jag förstår verkligen att du tycker som du gör, men det är annorlunda för en nybörjare. Man kan köpa den och lära sig att fota, hur manuella inställningar fungerar, vilka funktioner man saknar etc. Jag har flera polare som pungat 10k+ och sedan bara kör auto, orkar aldrig ta med kameran nånstans för den är för stor för de etc. Det känns ju lagom onödigt imo. Jag har en D40 själv som jag har haft i 1år. Skulle gärna byta upp mig nu då jag vill ha som du säger en snabbare sekvenstagning, autobracketing, och ett par till mpx skulle inte skada (6 är för klent efter beskärning imo). Byter jag upp mig till D80 kan jag iaf behålla mina objektiv och filter. Jag har givetvis ingen aning vilka skills och fotoambitioner trådskaparen har, men med tanke på priskravet och tidigare uttalande så vill jag påstå att D40 är helt rätt. Men visst, om det är viktigt att slänga pengar på en mer kompetent modell för att se coolare ut, men inte kunna fota med den - go for it. Om du dock VET att du är intresserad utav foto och något du kommer ägna dig åt mer än att fota polarna på förfesten eller från balkongen - investera i en bättre då du troligen kommer vilja byta upp dig.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.