I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska köpa en bärbar data, men vilken?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-05-28 23:27

Ska köpa en bärbar data, men vilken?

God kväll mina vänner.

Om jag ska vara ärlig så kan jag ingenting om datorer.

Tänkte köpa mig en dator som jag kan ha i ca 3-5 år.
Syftet är väl att enbart surfa, kolla på filmer, lyssna på musik och plugga osv.
inte spela spel. Jag köper hellre en dator för 10 000kr som har bra kvalitet än en betydligt billigare som håller i något år.
Därför vill jag gärna att den ska ha
det mesta man söker med en dator.

Många av mina vänner har tipsat mig om Sony Vaio FZ31M .
Vad anser ni om den?

Har ni några andra tips så får ni gärna dela med er.
MVH Marco

maybe you might be more than just a one night lady

2008-05-29 10:40
Sony Vaio FZ31M är inte bara snygg utan kommer uppfylla dina krav flera gånger om. Det sköna är att den har stöd för blu-ray vilket anses vara den nya filmformatet om du nu köper filmer istället för att ladda ner dem.
Värt att tänka på är att den väger 2.8 kg, vilket gör den inte omöjlig och ha med sig, men man springer inte helst runt med den. Har du den mestadels hemma och med dig utanför ibland då lär det fungera. Batteritiden på 2.25 timmar är inte heller så mycket och hurra för, den har lite värstingdelar i sig så det är förklarigt och 2.25 timmar brukar räcka för många. Går alltid köpa till lite större batteri som räcker väl upp till det dubbla för ca 1500 kronor extra. Bra framtidsinvestering.

Frågan är hur du ställer dig till Mac? För Macintosh har en del riktigt fina laptops också.

Du verkar bo i Sthlm området - om du har möjlighet trilla förbi Kungens Kurva och dra förbi MediaMarkt, där finns både "PC" avdelning och Macintosh avdelning, så kan du se och pilla på både Macs lappisar och PC versioner, de har en del Sony Vaios samt HP's Asus LG etc. EL-Giganten är inte långt borta heller och där kan du se väl Toshibas, Packard Bell's etc andras grejer.

2008-05-29 11:08
Bra framtidsinvestering.
Precis det jag ville höra!

Tack för din kommentar.
Då jag nu bor i Sthlm så ska jag väl orka ta mig till KungensKurva
för att ta en titt på laptopsen. Hade även tänkt och besöka Sony Center inne i stan.

Jag misstänker att jag kommer springa runt med den fram och tillbaks till skolan med den.
Så jag hoppas att det går bra.

Ännu än gång, tack!
maybe you might be more than just a one night lady<br>