I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-24 20:18

datatrubbel...

ahh jag blir snart galen!

sen 3 dagar tillbaka, har mitt internet varit helt fucked up.

bytte från bredbandsbolaget till comhem för ca 1 vecka sen, och det har funkat jättebra, fram tills nu...

jag kommer helt enkelt inte in på vissa sidor, speciellt facebook, bilddagboken, jag kommer in på google, men kan inte söka på nåt, ebay funkar hur bra som helst, whoa oxå tydligen...
men resten...
jag kommer inte ens till en felsida, den bara står å snurrar "hämtar", "väntar på www.facebook.com..." osv men den går inte framåt alls.

min sambo sitter på precis samma modem å router som jag, och han kommer in på alla sidor, inga problem alls.
jag har provat att köra direkt från modemet, men det hjälpte inte heller.

NÅN som kan hjälpa mig innan jag blir galen?

Wisdom is wonder

2008-04-24 20:55
rensat "cookiejarn"
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-04-24 21:00
Bara lite nyfiken, varför bytte du till comhem?

Får du samma resultat med både Internet Explorer och Firefox?
Jag har egentligen inte koll, men Firefox är ju generellt sett bättre än IE...
Pröva ring comhem support, eller är de lika värdelösa som bredbandsbolaget?

2008-04-24 21:37
för att vi bor i ett comhem hus, ville ha vissa andra tv-kanaler + bredbandsbolaget sög...

samma sak med både explorer och mozilla

och ja... cookiesarna e rensade...

frågan e ju om comhem verkligen kan hjälpa mig, det verkar ju inte vara fel på internet, eftersom min sambos uppkoppling funkar perfekt.

det e ju bara så jävla skumt att vissa sidor funkar hur bra som helst, medans endel inte funkar öht.
Wisdom is wonder

2008-04-24 22:21
Tömt cache?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 22:27
Fan bredbandsbolaget är ju bäst.. Bara där man kan få 100 mbits/s
Vad har du för internet säkerhet föresten? Och töm all cookies som någon sa tidigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 22:34
cachen å kakjävlarna e rensade femtielva ggr
jag provade tom att byta tillbaka till bbb modemet eftersom det abbonemanget inte har gått ut än, men det hjälpte inte heller.

vadå bredbandsbolaget å 100 mb/s?
jag hade 24 mb/s och kom aldrig ens upp i 1 mpbs i nerladdning. jo kanske en gång...

ska jag behöva göra en återställning? :(
Wisdom is wonder

2008-04-24 22:37
vaniljj

Det låter inte bra alls det där du. Fråga på något kunnigare forum som typ, alltomxp.se eller IDG.se

2008-04-25 08:51
vaniljj 
det är bara att testa på bredbandskollen.se, om ditt resultat blir dåligt är det bara att ringa in. Och hur mycket man kan ladda ner har inte alltid med bredbandshastigheten, har med hur mkt seeds det finns osv.

2008-04-25 11:31
paaandy
jo, fast nu e ju det det minsta av mina problem, och inte vad tråden handlar om ;)
Wisdom is wonder

2008-04-25 13:35
hm intressant det här, jag har börjat få det problemet också eller har haft det förut  men det fixar sig efter en formatering men det kommer alltid tillbaka, att visa sidor håller på ladda jätte länge.

Du tror inte det kan vara något med att du måste uppdatera Java?

Du brukar inte få upp en bild när du tex söker på något eller klickar på en länk? vi säger att du klickar på sök i google..så får du upp google logot på sidan och inget annat?

Jag har bredbandsbolaget och jag har 24/mbps och får bara 13/mbps. =(

mystiskt det här...

kull!
Adjöö..adjööö saa jaaag

2008-04-25 22:50
hur kollar man det där med java?

asså, går jag in på google, ser det ut som vanligt, men skriver jag in ett sökord, så händer inget mer än att det står "väntar på google.se"
ger jag inte upp å stänger ner sidan, så fortsätter det så konsant.
Wisdom is wonder

2008-04-25 23:34
uppdatera flash,java,shockwave. Nya drivrutiner på nätverkskortet.
prova annan webläsare.

2008-04-26 00:09
På deras hemsida så kan man få reda på om man har java installerat eller om man ska updatera.

http://www.java.com/sv/download/installed.jsp?detect=jre&try=1

Om den gör någon  nytta vet jag inte men man kan aldrig vara säker.

Jag har också Microsoft.net Framework 2.0 Service pack 1 installerad och Internet explorer 7, har du dem installerad?

Vet inte heller om de gör någon nytta men som sagt man vet aldrig.

Just av curiositet..vad har ni för router?
Adjöö..adjööö saa jaaag

2008-04-26 18:15
japp japp allt du skrev har jag.

nu kör jag med den gamla routern, en netgear, av anledningen att ifall det var några felaktiga inställningar, så kan jag den routern.

annars hade vi fått en d-link med comhem-abbonemanget.

tänkte göra en återställning nu, funkar inte det, så är det väl dags kanske att utnyttja den dära försäkringen jag köpte till datorn...
Wisdom is wonder

2008-04-26 21:39
gjorde fabriksåterställning, och nu funkar allt hur bra som helst :)
än så länge iaf...
Wisdom is wonder