I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med att veta vilket ljudkort jag har..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-03-31 21:05

Hjälp med att veta vilket ljudkort jag har..

tjena! formatera om datorn och vill nu hitta vad jag har för ljudkort, så jag kan ladda ner drivrutin.. har kollat på den här datorn osv och letat. vet att det finns ett program dukan ladda ner för att kolla vilka delar i datorn du har ochv addom heter. Vore snällt om ni kunde hjälpa mig med..  

Puss och kram säg.

2008-03-31 21:09
högerklicka den här datorn, egenskaper, enhetshanteraren, ljudenheter, går att uppdatera drivrutin därifrån. hämtar förmodligen från windows update...

2008-03-31 21:11
testat det.. måste veta vad det är för ljudkort :/, vill veta om det finns program som kan kolla det. hade ett sånt program innan.

2008-03-31 21:14
Nä, finns det ingen uppdatera drivrutin-knapp?

2008-03-31 21:15
annars om du kan se vad moderkortet heter någonstans så borde det bara vara att googla moderkortet...

2008-03-31 21:16
jobbigt det med :/, datorjävel.. måste hitta ngt program :/.. Moderkortet vet jag inte vad det heter heller. Bara gigabyte nåt..

2008-03-31 21:45
Ett program som man kan se nästan allt vad sakerna heter är "Everest" du kan googla på det så borde det komma upp =)

2008-04-01 18:40
det är bara att öppna datorn o kolla märke o modell på moderkortet sen googla det +drivers. kan va lite bökigt att hitta. många datorer har realtek chip, så prova det om du inte hittar nån info.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.