I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp, datorn startar om sig.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-03-05 16:50

Hjälp, datorn startar om sig.

jag har allt som oftast tyckt att jag är en ganska lärd användare när det kommer till datorer men härom dagen så kraschade min dator och det som händer när man startar den är att den kommer in i windows i ungefär 5 sekunder sen startar den automatiskt om sig själv. det jag hittills kommit fram till är att jag är bättre när jag väl är inne i windows än när det kommer till att skruva och fundera.

någon som har en aning om varför det startar om sig själv? något man kan göra åt det kanske?

http://www.myspace.com/localexpressions

2008-03-05 19:46
hmm formatera om den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-05 22:27
formatera..möjligtvis nått hårdvaru fel ?? nätagget som inte funkar korrekt ??  kollat så alal fläktar snurrar ?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-03-06 10:19
jag har gjort alla dom sakerna, och allt verkar vara som det ska, jag är lite stumped för att jag inte hajjar vad som händer
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-03-07 11:07
låter jävligt konstigt... du har alltså formaterat ?? provat ett annat nätaggregat ?? kolla RAM minnen var för sig ??

2008-03-07 11:31
måste va Worm asså , va ahr du för operativsystem,,, är de Worm så hjälper ju inte omformatering. XP och neråt är det defenetift Worm virus... är det nyare än XP så har operativ systemen en tendens att hitta på egna fel. men en Worm brukar ge en 30 sec ungefär innan det startar om datorn så aaaa,,,,

om det är worm:
leta på google efter olika Worm virus namn, sen kolla bara på ctr+alt+del om någon av dem namnen körs. hittar du släng datorn,, ne men,,, finns lösningar med det tar ett tag och en del kunnande.
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-03-12 13:06
Fixade det sig för dig till sist?

Att den startar om låter som Solidp24 att det kan vara virus.

Jag har för mig att man kunde stoppa omstartningen genom att gå in i start sen kör och där i rutan skriva något som shutdown -a eller nåt liknande.

Sen därifrån försök att installera något antivirus och antispyware program. Så ska omstartningen försvinna.

Sen om det inte funkar så är det säkert något med hårdvaran. Jag skulle först kolla att fläktarna inte hade något som stör luftflödet,  kolla kablarna att det sitter ordentligt och kolla så att det inte är för varmt.

Men du har säkert löst det redan men jag skriver för säkerhetsskull =p

cheers!
Adjöö..adjööö saa jaaag

2008-03-13 00:08
shutdown -a i cmd är ju när man får upp den där rutan som räknar ner.. tror bara det 'r den det funkar på... annars kanske i flesäkert läge ? prova tanka hem spyhunter...tog hem det idag och det hjälpte faktiskt mot mass askit som mitt panda inte hade tagit..