I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver hjälp med bränning [Nero 6]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-02-28 11:45

Behöver hjälp med bränning [Nero 6]

Tja.

Ja nu är det såhär att jag har stött på ett litet problem.

Jag har varit lite olaglig och laddag ner några schyssta rullar.

Filmerna är i dvdkvalité, alltså runt 4.3Gb.

När jag annars bränner så använder jag mig av nero 6 och det funkar skitbra. Men då har jag alltid brännt filmer som ligger runt 700Mb.

Så, nu när jag vill bränna en film på 4.3Gb så vet jag inte hur jag ska göra. Filen är ju IMG fil, och när jag ska bränna så vill det sig inte. Antingen står det att filen inte är skapad, eller så händer det inget alls när jaf drar in filmen i rutan (Nero).

De är ingen panik direkt, bara att de skulle vara kul att kunna bränna lite andra format.

Så om de finns nån snäll själ, så hjälp mig gärna :-)

Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-28 14:15
du får väl välja att bränna en image till skiva, eller hur det står istället för att skapa en vanlig dataskiva
vadå? jag dyster?

2008-02-28 14:39
Aa, frågade runt lite på msn och så! Då fick jag veta att jag skulle bränna image.

Men när jag sedan ska lägga till filen så hittar inte nero filen (om man inte väljer "visa alla", där man kan välja fil).

Blir så satans galen på det :P

2008-02-28 15:36
Det sägs att det ska funka om man bara byter filändelse till .iso. Har inte testat själv dock...

Själv använder jag Stomp RecordNow Max. Annars finns ju t ex DVD Decrypter eller Alcohol 120%.

2008-02-28 17:32
byt  till .iso, sen högerklicka öppna me nero, välj hastighet sen bara o köra
i`m watching you

2008-02-28 17:52
Fan va bra!

De ska jag testa :D

tack

2008-02-28 17:55
Vänta, en sak till!

Hur byter jag till .iso?

känner mig dum nu, eftersom jag trodde att jag visste det ;p

2008-02-29 08:47
högerklicka byt namn ;D
kan hända att du få gå in på Verktyg-Mappalternativ-visning-dölj/visa filnamnstillägg för kända typer
i`m watching you

2008-02-29 09:34
okey, tack så mkt!

2008-02-29 09:50
testade att göra om den till .iso igår kom jag på.

genom att "högerklick->add to archive" och byta filändelse från .rar till .iso! men de funkade inte så bra.

så nu testar jag med .avi istället, och jag TROR de kommer gå. Men eftersom de tar ungefär 50 min att genomgöra detta så återkommer jag :D