I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med mick till datorn, hjälp tack!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-02-27 20:47

Problem med mick till datorn, hjälp tack!

Okej, jag har köpt en mick på Clas-Ohlson, den här klassiska gråa "pinnen" som sitter på en platta.

Iallafall, har kopplat in den osv, men även om jag höger volymen på micken till max i windowsinställningarna plus att jag höjer den till max i Skype-inställningarna så hördes det riktigt lågt när jag pratar, även om jag har den precis framför munnen. Blir exakt samma sak i Skype, röstinspelingen i Windows och även den här "test-grejen för mickar" i Ljudinställningarna i Kontrollpanelen..

Någon som har en aning om varför det är så lågt och hur jag kan göra för att höja micken?

Tacksam för svar!

2008-02-28 01:30
Vad har du för ljudkort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-28 18:04
Man brukar få pilla lite i Realtek HD Audio ibland.

ifall du har de , så testa
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-28 20:13
Tack för hjälpen! ska testa!

Hur kollar man vilket ljudkort man har?

Ska testa Realtek-grejen, förutsätter att de e ngt program?

2008-02-28 20:37
Har du satt in den i rätt hål där bak? För jag kan ha micken fungerande i 2 tror jag .. Fast den ena suger enormt då..
be the change

2008-02-29 19:46
Aa jag har testat i alla hål jag kan hitta på datorn ungefär :P

2008-03-02 19:59
I menyn på mitt inbyggda realtek-kort så var jag tvungen att stänga av ljudportarna i fronten för att kunna använda dem där bak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 02:00
Grejen är den att ljudporten som jag kopplar in min förstärkare som ger mig ljud, fungerar utmärkt, hur kan bara den "gröna" porten fungera men inte den "röda"? den är helt död nu alltså, sitter på min riktiga dator nu, får inte liv i den "röda" porten alls

2008-03-03 12:44
Testa dem här inställningarna, dem enda som funkar för mig om jag ska använda "rear-pink" till mic.

2008-03-03 13:02
Det där programet verkar jävligt bra, vart tankar man det?
Men jag har svårt o se att ett program skulle få ifång en mickingång som verkar vara död, jag menar det borde behövas drivrutiner, men det har jag redan istallerat osv..

Tack!

2008-03-03 13:47
Det är till mitt ljudkort, fick för mig att du hade Realtek HD Audio.