I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-15 01:08

IP problem!

Godkväll!

Efter att min polare varit hemma hos mig och fulat sig på en hemsida, så har han gjort så att min dator har blivit bannad ifrån en hemsida!

Så vi testade med att logga in med ett gammalt konto på min brors dator! Men nej, samma sak där!

Så jag har ju antagligen blivit IP bannad!

Men vadå? JAG ska ju inte lida av detta, bara för att min KOMPIS har fulat sig!

Så ja tänkte till lite osv, och kom fram till att man behöver ju bara starta om sitt modem, för att sedan få ett nytt ip! Efter att ha frågat mängder av folk över nätet, och slog fast att de stämde, så startade jag om modemet!

Men samma problem igen! Kommer inte in på sidan! Kan inte regga nytt konto!
Men polaren kan gå in på ett annat konto hemifrån sig, med samma e-post?

Aja, nu till frågan:
Måste modemet vara avstängt en längre tid, eller behövs de bara nån sekund för att få nytt IP?

Har telia, och då har man ju inte fast ip iaf!

Ni hajar tror jag! Och inge bull i tråden nu!

Tack!

Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-15 01:20
Har för mig att man brukar tala om 20 minuter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-15 01:24
Det har ju samtidigt att göra med din leverantörs IP-utdelning, och har man Telia så är det bästa man kan göra att ringa och be dom snällt att släppa din IP-adress på direkten. Annars vet jag inte, har ingen aning om hur länge man leasar en IP-adress från deras DHCP-servrar...

Men att ringa är mitt tips, det är troligen så nära du kommer en lösning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-15 08:27
Vad är det för sida? kan man inte kontakta dom ist...

2008-02-15 11:30
Jag har BBB och får ny ip-adress varje gång jag startar om modemet. Men det kanske inte är så med Telia..
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-02-15 11:39
start -> kör -> cmd

ipconfig /release

stäng av modemet och låt det vara av i 5-10min
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-02-15 12:19
Tack alla!

Jao, jag har hört de där med att ringa in också! Verkar vara den smartaste lösningen!

Lebanner P22
Jo, jag skulle ju kunna ta kontakt med dem genom att maila dem!

Qvanton P21
Okey! Men har fått för mig att de ska vara samma med telia!

etna P24
Tack, ska testa!

2008-02-15 12:54
men det är ju för fasiken bara att kolla din ip på typ www.whatismyip.com eller nån sån där sida, sedan starta om modemet och kolla igen..
vadå? jag dyster?

2008-02-15 13:26
kör proxy så klarar du dig bra.
cry me a river!
--> thcrew

2008-02-15 15:13
men jag är fan asdålig på de här med IP osv :/

isåfall skulle jag behöva en guide. men ska testa de där med om att starta om osv!

tack!

2008-02-15 22:44
men seriöst sidan har blockat dig då ere dom du kontaktar...vad äre för sida? sånt brukar gå rätt snabbt då dom är måna om sina användare

2008-02-15 23:19
ingen hjälp kanske, men läste nånstans att det faktiskt är DITT ansvar om nån använder DIN dator till något skumt.... men som sagt... ring leverantör eller maila sidan för att får hjälp...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-02-17 18:54
Aa jo, det stämmer!

tack!