I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

extern hårddisk WD vs. Seagate

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-27 08:11

extern hårddisk WD vs. Seagate

Hej,
Det är så här ålanerar köpa hem mig en 1TB extern hårddisk. Jag har 3 allternativ att välja mellan;

1. Western Digital My Book World Edition 1TB USB 2.0 
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDG1NC10000E 

2.Western Digital My Book2 Essential 1TB USB 2.0 16 MB
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDH1U10000E 

3. Seagate Freeagent Pro 1TB
http://www.tbh.se/index.asp?id=3&akat_id=1341&kat_id=2011&prod_id=38010&startprod=1&category=Seagate&prodnamn=Seagate_Freeagent_Pro_1TB 

Så frågan lyder vilken skulle ni rekomendera för jag är inte så high när det gäller externa hårddiskar.

2008-01-27 08:36
mybook2 skulle ja välja, western digital anyday!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-27 16:05
Seagate kör jag med.. xD interna dock, men jag har aldrig haft problem med dom..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-01-27 16:13
Gillar WD bättre men om det är 1tb du skall ha tycker jag du ska lägga mera fokus på gränsnitten,  typ firewire e-sata osv.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-01-27 17:15
seagate gör inte dåliga diskar direkt, men har man möjligheten är WD helt klart ledande på marknaden nu och sen en bra tid tillbaka. säger bara Raptor! ftw?!

seagate använder iaf ncq på vissa diskar vet jag, dom köpte ju upp maxtor som började med det, inte för att de kanske ens är så mycket bättre öht men iaf, kuriosa
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-27 19:15
tack för alla svar!:D

2008-01-28 02:37
Seagate alla dagar i veckan. Jag gillade WD tills två av två diskar kraschade.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-01-28 05:36
tack för all hjälp.. uppskattades starkt!.
beställde hem Western Digital My Book2 Essential 1TB USB 2.0 16 MB..

2008-01-28 08:25
Jag har Seagate disken, fast 500GB, tycker den ar skitnice, tyst och funkar hur bra som helst.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-01-28 09:58
Jo, dar finns en on/off-knapp men jag har aldrig anvant den, min slutar snurra nar jag stanger av datorn.
Ljuset fran den lyser fortfarande men den gor inget ljud fran sig.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-01-28 10:11
Jag kör 15st interna seagatediskar 24/7, men åh andra sidan har jag 2 externa WD mybooks också som fungerar bra dom med.
Så WD för externa, Seagate för interna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 11:05
Den sitter pa foten, det ar ingen knapp egentligen, det ar ett plast-avtryck som ser ut som en on/off-knapp.

Hall nere den ett par sekunder sa stanger den av sig, sitter pa hoger sida, nastan langst fram.