I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver Hjälp med mitt Grafikkort

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-09 16:50

Behöver Hjälp med mitt Grafikkort

Tja jag kan Nada om datorer då de gäller det tekniska så jag skulle behöve lite hjälp av någon som kan!?

Jag har köpt en beg. dator och har installerat om den MEN.. varje gång jag ska se på film så blir det HEL skärm o jag får inte bort det OM inte filmen är slut.
detta är riiktigt störande!!

Tror mitt grafikkort heter "ATI CATALYST" det borde väl vara där man fixar inställningarna för detta va?? 

i så fall HUR går jag till väga???

MvH Dave!

The longer you go on the more you learn..

2008-01-09 17:27
Vilket program ser du filmen i? Det är inte grafikkortet det är fel på.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-01-09 17:31
jo det måste det vara!?
de spelar ingen roll vilket det är.. VLC Media player.. osv

2008-01-09 17:36
Installerade du de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort när du formatera om datorn?

Blir det helskärm direkt eller måste du dubbelklicka för att det ska bli det?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-01-09 22:36
japp de senaste!
i från den skivan som var med!

nej jag behöver inte dubbelklicka.. utan de blir så av sig själv, jag hinner inte ens tänka o sedan måste jag starta om datorn för de går inte att stänga ner OM inte filmen är slut =/

2008-01-09 23:34
det här var ett underligt problem som jag aldrig varken upplevt eller hört talas om. vill gärna höra en lösning på det om nån här nu kan?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-10 00:05
tror inte det e grafikkortet men tanka ner senaste drivrutinerna från ATIs hemsida för dem som e på skivan e inte de senaste kan jag ju säga nu direkt...

Gör så här:

I winXP

Start meny>kör och skriv dxdiag

där kan du se exakt vilket grafik kort du har... (förhoppningsvis)

sen tankar du ner senaste drivrutinerna och installerar startar om datorn o testa igen... skriv här om det löste sig eller inte.
Omae wa jowai

2008-01-10 01:44
alt enter ?

alt f4 ?

ctrl alt del ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.