Förbättra min dator
Ja, det är dags att förbättra min dator för att kunna dra de kommande spelen. här har ni min dator: ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 1/3/2008, 23:01:53 Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 Language: Swedish (Regional Setting: Swedish) System Manufacturer: Fujitsu Siemens BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.93GHz Memory: 512MB RAM Page File: 429MB used, 819MB available DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) --------------- Display Devices --------------- Card name: NVIDIA GeForce FX 5500 Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce FX 5500 DAC type: Integrated RAMDAC Display Memory: 256.0 MB Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (85Hz) Jag är sugen på att kunna spela unreal tournament 3 och det kommande spelet Age of Conan utan problem. jag hade tänkt att inhandla ett nytt grafikkort men sedan så vet jag inte riktigt vad jag behöver. jag har ju redan 2.93GHz så det känns inte så nödvändigt att updatera på den punkten. är verkligen inte inne för vad man kan handla för att förbättra sin dator, därför vänder jag mig till er Whoa! här är grafikkortet som jag tänkte inhandla:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342177 tänkte förbättra mitt ramminne också tror jag(är det ramminne?):http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321028 Och den här grejen som såg bra ut(om det är nödvändigt att gå ifrån 2.93GHz till 3GHz):http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331906 vet inte riktigt vad det sista är, är det ett moderkort? Okej tack i förhand! Peace
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Okej.. du måste köpa nytt moderkort oxå.. ett med AM2 socket så det passar med prollen å ramet.. och amd mäter lite annorlunda.. den där ska väl motsvara 6000 mhz.. eller nått sånt.. men ta med ett moderkort oxå sen borde du väl klara dig
uppgraderingspaket?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
okej tack så mycket, om jag köper uppgraderingspaketet kan jag installera grafikkortet då? och är det fortfarande nödvändigt att köpa de andra sakerna som jag länkat?
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
förresten, är det lägre GHz på upgraderingspaketet än min dator? där står bara 2.3 GHz. hängde inte riktigt med på det du sa om 6000 Mhz
alltså jag tror det funkar så att den heter ju 4400+ så det motsvarar en intel på 4400 mhz:P:. om du köper uppgraderingspaketet berhöver du bara köpa grafikkort
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
okej hehe, tack så hemskt mycket :D
Du kan inte ha Celeron, det är värdelöst, skaffa Pentium eller AMD athlon.
be the change
Du har en ganska dålig dator idag. Även om 2,9 låter mkt så är det en celeron dvs en budget modell. Jag tycker du ska plocka ihop en ny dator. Eftersom du bara vill spela lite behöver den inte alls bli så dyr. Kanske runt 6000:-
hur ska jag göra då? strunta i upgraderingspaketet? hur ska jag gå tillväga istället? en helt ny data? kan man inte ändra så att man får AMD eller pentium istället för celeron utan någon grövre förändring?
Jag tycker såhär. Din dator har kommit till stadiet där den är så gammal så att en uppgradering inte är lönt. Kostar bara lite till å få en helt ny å mkt bättre. För att uppgradera din nuvarande måste du endå byta processor,moderkort,grafikkort å köpa till minne. Kan du lika gärna köpa en ny dator. Har du ngn datorkunnig kompis så kan ni beställa delar på nätet å plocka ihop själva via ngn guide. Ganska enkelt. Du får en riktigt bra dator för runt 6000-7000
okej okej, tack så mycket. Blev lite dyrare än vad jag väntat mig hehe
hm det går att komma ner lägre oxo med ny dator. men då får man skära på saker. Men din uppgradering du tänkte på annars hade oxo blivit dyr grafikkort 2200+processor 1300 + ramminne kanske 600 sen förmodligen måste du byta moderkort för både processor å grafikkort 600:-
och sen dör chassits totalinbyggda nätdel efter en månad och då måste du även köpa nytt chassi :P
Jo såhär ere med gamla datorer. Även om man lyckas uppgradera vissa grejjer så orkar inte andra saker med tex elen...:/
www.komplett.se Brukar ha billiga men ändå bra dator-paket uppe imellanåt :-)
be the change
Klocka ditt grafikkort som fan! om de pajjar köp ett nytt :P
Din sopa, ingen gillar de du kickar ogillat som att du kissar under fistfuck ogillat som att du fistar under kisspaus
kollade lite forum om hur man byggde egna datorer och hittade ett forum där en snubbe tipsade om att köpa den här istället för att bygga egen:
http://www.mrpc.se/prod_view.php?product=254&lastparent=159 sen så sa han att man skulle byta till 8800GT 512 mb grafikkortet, vad tror ni? e det bra nog?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
så jag slipepr köpa en helt ny dator då? hur kan man se hur mycket W mitt nätagg är på då ? :P tack så mycket :D
förrsten, uppgraderingspaketet, ändrar det min processor också eller?