I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fler Bildskärmar DVI -> HDMI

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-12-12 21:56

Fler Bildskärmar DVI -> HDMI

nu har hela dagen gått, jag är sämst och trött på det här..

Jag har en sony kld46w2000 och har haft en vga-kabel ansluten till den för att se serier osv. sen fick jag för mig att köpa en dvi-hdmi kabel, för jag har en dvi-utgång på mitt grafikkort ( Radeon X800 ) så jag trodde inte det skulle bli några problem.

Jag har googlat och allt, så inga såna tips.

Jag gick in som vanligt, egenskaper på bildskärmen, sen inställningar och så avancerat

har alltid haft 10 flickar där ungefär, bla "bildskärmar" där jag gick in. den hittade min tv och jag trodde allt var frid och fröjd.

men jag aktiverade den, min datorskärm stängdes av och jag hittade inget på mina av-kanaler på tvn. jag fick starta i felsäkert läge och avaktivera en av skärmarna, den primära, för att komma in och se skrivbordet igen..

och sen har det hållt på så, har installerat om alla drivrutiner och lekt men nu har jag bara 5 vanliga flikar under avancerat och försöker jag koppla in den i DVI uttaget släcks min vanliga skärm

vet inte riktigt hur mer jag kan förklara nu, har ni frågor så ställ dem gärna.

hur gör djur ?! :S
och hur får jag tillbaka alla andra flikar? har ju gått igenom drivrutinerna.

2007-12-12 22:10
Jag har Min 20'' plattis dator skärm och min 32'' plattis på väggen ihop och på samtidigt, hade inga problem att starta upp det.

HDMI>DVI på TV:n och den blåa kabeln vad den nu heter från dator till datorskärmen.
^ Smart sagt.

2007-12-12 22:13
ja, men så har jag. kortet har 3 utgångar, en går till skärmen här, en vga som inte används, och så dvi utgången ...

vad har jag glömt :S

2007-12-12 22:15
stäng av datorn när du stoppar i DVI kabeln i datorn.

får du inte upp Sony TV någonstans runt dina inställningar? Jag har också en Sony LCD, NVidia kort, jag går in under inställningar, sen kollar jag i en rulllista, där står det Sony TV, väljer det och sen HDMI på tv'n.

i get more pussy then panty!

2007-12-12 22:34
nu ska vi se. nu fick jag igång skärmen på AV5 visst.

men hm, confidence, vad kör du för inställningar?

nu har min tv blivit 1. Plug and Play-bildskärm på Radeon x800 pro

sen nr 2 är syncmaster 710n bla bla..

jag saknar fortfarande flikarna liksom, kör jag min dataskärm som primär så syns bara min bakgrund på tvn, och ändrar jag tvn till den primära blir det bara bakgrund på dataskärmen..

allt var bättre förr säger vi.

sjukt tacksam för hjälp iaf confidence :)

2007-12-12 22:41
Dry_your_eyes X3
Du får välja vilken skärm du vill ska vara "standard" alltså med flikarna och ikonerna, och vart alla nya fönster ska öppnas.

Högerklicka på skrivbordet, egenskaper, inställningar, sen kan du lkicka på den andra svarta skärmen där, och när du gjort det så klicka i så att den används som primär bildskärm.

Sen kan du bara dra över startmenygrejjen till den andra skärmen hur du vill
^ Smart sagt.

2007-12-12 22:49
jag känner mig så sjukt dum.

jag vill ha datorskärmen som primär ändå, men antingen får jag ikonerna här eller på tvn, kan man inte ha båda? kunde man med vga ju, men då hade jag fler flikar att leka med :(

tack för att ni fortsätter skriva :)

2007-12-12 23:01
Vadå hur menar du att du vill ha det? ikoner på båda skärmarna?
Alltså inte splittad skärm? alltså att du ser musen på båda skärmarna? att det bara är en "kopia"-skärm?

Du vill alltså inte ha så att du kan chilla vid msn på en skärm medan du glor på film på den andra? så att du inte kan dra över muspekaren från den ena till den andra skärmen?

Haha, nu jävlar svarar du på mina frågor :D
^ Smart sagt.

2007-12-12 23:03
woow. överkurs, visste inte jag kunde sitta vid msn här och titta på film från datorn till tvn... men jo, det vill jag ju :D hah.

förltå, hm, hur gör jag det då pokerspelarn :)

2007-12-12 23:19
Poker_face P18

Jag har Min 20'' plattis dator skärm och min 32'' plattis på väggen ihop

skryt lite! rika unge..

:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 03:32
Dry_your_eyes X3
Gör så som jag sa över mitt förra inlägg :P

hansomknarkar P18
Haha jaaa visst, om du kallar 9 kronor på kontot rik så javisst! :D
Drog ihop en jävla massa tusen på pokern för ett par månader sen, som jag spenderade väl haha, TV och resa inkluderat.. :P
^ Smart sagt.