I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ljudkort + drivrutiner

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-12-07 17:41

Ljudkort + drivrutiner

Hej,

Har precis formaterat om datorn, inget ljud. Har hittat mitt ljudkort med hjälp av Aida32 (SiS 7012 Audio Device). Har även tankat ner drivrutinerna från SiS sida, men det går inte att installera dem. Ngn som vet vad problemet är? :S

Klickar på "InstallShield (R) Setup Launcer", dvs filen som heter SETUP. Får ett felmeddelande: "-536870397". Och sen "Fail to install audodriver for windows xp. Setup will exit".

Anyone?

Tack..

2007-12-08 04:46
testa ladda ner drivrutinen från en annan sida alternativt en äldre/nyare modell av drivrutinen
funkar inte det heller testa ladda ner drivrutins paket från moderkortets hemsida istället, bara kolla vad de är för moderkort i aida32 sen checkar du deras hemsida. det är möjligt att det finns drivisar för ljudet där med annars brukar det finnas filpaket med dom standard drivisarna för ljud, grafik, nätverk osv
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-12 19:56
Thanks lads..

Moderkortsnamnet är "okänt" enligt Aida32 så jag hittade aldrig några drivruitner till moderkortet.

Jag hade däremot skickat iväg ett mail till FujitsuSiemens support och dom har äntligen svarat, fick en länk till en drivrutin på deras hemsida. Här kommer andra "problemet" :)  :

Jag är ubernoob på sånt här så jag förstår inte vad man ska göra med drivrutinen, finns ingen setupfil. Klistrar in instruktionerna i en av mapparna:

You will need to change the names and PCI IDs to reflect your part. In order to install this driver, go to device manager, right-click on the PCI-PCI bridge which represents your AGP bridge and select "Properties". Then select the "Driver" page and push the "Update Driver" button. Go through the update driver wizard and on the "Locate Driver Files" page select "Specify a location" and then enter the location of your new INF and driver.

Var finns PCI-PCI bridge på enhetshanteraren, hittar inget sådant?

Danke..