I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-13 13:05

Tips om GPS!

Hej!

Jag tänkte köpa en GPS mottagare till min mamma och undrar om någon har bra tips!

Tack på förhand!

2007-11-13 13:07
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-13 13:09
jag har gjort det, men för det första är de produkterna bundna till olika företag och för det andra vet jag inte riktigt vad jag ska kolla efter...vilka funktioner är nödvändiga?

2007-11-13 13:11
Den frågan lämnar jag nog över till ngn som kan ngt om GPS:er överhuvudtaget :) lycka till!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-13 14:57
oj sjukt svårt att säga vad som är bra resp. dåligt....vissa föredrar vissa "programvaror" bättre än andra, men överlag om du köper en "ny" gps idag så kommer den säkerligen att fungera utmärkt för ditt ändamål....

reser hon utanför Sverige ofta? i såfall så bör du kolla på en GPS som har europa kartor medskickat....utöver det så är det nästan hugget som stucket...det sitter lite olika SiRF chip å grejer i olika GPSer men för en vanlig dödlig så kvittar det egentligen.

tut!

2007-11-13 18:56
tack så mycket! det var precis så mycket info jag behövde!!

2007-11-13 21:21
TomTom 720GO ska vara jäkligt bra. 920 har ännu mer funktioner och kartor för typ hela världen. Men det är ju frågan om hur mycket man behöver och hur mycket man är beredd att betala.

Jag har endast använt en Garmin, troligen gammal (hyrbil hyrGPS) och den sög. Det gick inte att få upp POI (points of interest, som mackar, hotell, matställen osv) direkt upp på kartan utan man måste gå in i menyer och be om att en lista. En annan var att den ropade ut instruktioner om svängar och dylikt typ 5 m innan de skulle ske! Helt omöjligt att inte missa.. men den var jäkligt bra på att rekalkulera vägen om man kört fel dock.

Hursomhelst, jag skulle köpt en tomtom 920Go för att den fått bäst recensioner och jag vill ha alla funktioner tekniknörd som jag är. Dessutom semstrar jag helst i en bil, så att kartor över hela hela Europa och USA är ett måste.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-11-13 21:56
Den låter grym, men mamma kommer med största sannolikhet inte att köra någon annanstans än sverige, då i stockholm, uppsala och göteborg hehe, men jag ska kolla upp ditt förslag.
tack!