I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-12 12:55

DC++ och Vista?

Tjo!
Har hört att det ska vara lite svårt med DC++ och vista. Någon som har erfarenheter av denna kombination och vet om det funkar bra och om det finns något knep?

Är gammal trogen DC användare och det suger ju om det inte skulle funka till vista. Har precis köpt en ny bärbar och jag vill ju kunna ladda ner grejer. Torrents använder jag mig också av, men det är inte alls lika smidigt i många fall tycker jag.

Shooot!

There´s no point of living if you can´t feel alive....

2007-11-12 13:00
har för mej att dc++ funkar på vista men e inte säker har inte testat det själv då jag oxå har vista
fuck you and have a nice day sucker

2007-11-12 13:19
prova först. funkar det itne kan vi sen börja snacka. Det jag kan tänka mig är att den utökade windows brandväggen strular lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 18:21
det finns väl i annat fall andra klienter för direct connect? eller vad det kallas..

men det är sant att vista har problem med lite gamla sköna program som alltid har funkat i xp, typ nero o daemon tools t ex jar strulat hos polaren. eller dom kanske har fixat det med uppdateringar nu..
vadå? jag dyster?

2007-11-12 20:50
Dc++, daemon tools pro och nyaste nero funkar faktiskt med vista om du ser till att du har nyaste versionerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 20:51
Kan lika gärna påpeka att utorrent och alco120% också funkar, dom flesta program har redan hunnit uppgradera sig till vista.
Graffare

2007-11-13 23:00
ni pratar som de lät när vista kom, jag har inte varit med om att nått program inte funkar, förutom sims 2, men de funkade på en polares vista-burlk, så de va väll min de va nå kefft med, men va gör det.