I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dolt nummer som ringer till mobil

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-11 23:02

dolt nummer som ringer till mobil

finns det något sätt man kan kolla upp vem som ringer till mobil, med hemligt nummer?

jag har en phone stalker som bara viskar och hur mycket jag anstränger mig så hör jag inte någonting som jag kan ge mig ledtråd om vem det är .. den jäveln är smart! hahaha

så, vet någon om det ens går o kolla upp ? :D

tack på förhand !

2007-10-11 23:05
Snuten borde väll kunna fixa det om du anmäler, eller?
njut

2007-10-11 23:09

antagligen.. men jag vill inte anmäla, det är inte så pass jobbigt, det är inte ofta heller.. men det har ändå hållt på ett tag, hahaha!

jag vill bara veta vem det är, för det måste vara någon jag känner! och jag ska fånga personen duktigt!

för han eller hon tror jag aldrig kommer få reda på det! :P

2007-10-11 23:10
förlåt :(
va inte meningen att du skulle göra trådar på whoa om de ja ber så mkt om ursäkt=(

pz
Sleep is the cousin of death

2007-10-11 23:10
"jag vill bara veta vem det är, för det måste vara någon jag känner! och jag ska fånga personen duktigt!"

Tycker du borde anmäla, då fångar du personen duktigt. Inte för jag tycker det är speciellt allvarligt, men om någon jävlas med dig måste du väll ha rätten att jävlas tillbaka, dubbelt så hårt?
njut

2007-10-11 23:12
Explict

Haha, ja.. du har rätt.
men jag tycker ändå det är för mycket! haha

det måste ju finnas något sätt, dagens teknik.. any geniuses?

2007-10-12 07:21
nope. som operatör är det extremt sällan som man lämnar ut uppringande nummer. inte utan en begäran från polismyndigheten. men ring operatören och fråga, på whoa lär du ju knappast få det korrekta svaret.

2007-10-12 07:52
"för han eller hon tror jag aldrig kommer få reda på det! :P"

han eller hon har helt rätt dessutom, spelar ingen roll hur mycket Geni man råkar vara. det går inte.
så nu kan du ju byta nummer, sluta svara eller anmäla jäveln. det är alternativen du har kvar.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-12 08:11
hm.
Min kompis tjej hade en stalker back in the days. Snuten vägrade spåra nummret innan nånting konkret hade hänt. För att lämna ut information om privat nummer gör dom nog inte i första taget.

Men alltid värt ett försök vafan !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-12 10:20
det går men det kostar tror det var 300-500kr va någon dåre som höll på och ringde hem till morsan,men det var på hem tel men det borde gå på mobil oxå..

2007-10-12 11:13
Precis som Veres säger kan man begära spårning av sin teleoperatör .. alternativ att svartlista nummert.

Dolt nummer är inte samma sak som skyddad identitet .. så det ska nog gå att få fram om du är lite påstridig
---------------------------------------- --- ------------
Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)

2007-10-12 11:17
Just fan, det går ju att betala några hundra till teleoperatören också. Det hade jag glömt.
njut

2007-10-12 16:27
det är ju helt sjukt att det inte går att få reda på någons telefonnummer när man kan få reda på typ allt om en person bara genom att söka på internet idag..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-10-12 16:37
Fan vad jag hatar när folk ringer med dolt nummer. Kommer ihåg när man var yngre och gjorde lite dumma saker då blev man skit nojig över att dolda nummer ringer haha, anmäl jäveln, du måste ju få sätta dit din polare hårt också liksom (om det nu är en polare) hehe. Hade också en sån typ var en tjej, hon ringde och bara satt helt tyst i telefonen, man hörde hur hon gjorde saker samtidigt, sedan fick jag efter ett halvår med detta ett sms att hon tyckte om att höra min röst. HAHA
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-10-12 16:37
Sorry för hur jag skriver :P
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-10-12 17:53
betala 500 spänn till din operatör så får du reda på sånt.. hos telia är det så iaf..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-10-12 17:59
Knas om man pungar ut 500 för att spåra ett dolt nummer, så går numret till en telefonautomat eller ett övergivet kontantkort. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 18:01
man kan bara ringa skyddat med abonemang..

2007-10-12 18:05
friktion:
kan man inte ställa in på mobiltelefonen om man vill visa numret eller inte? det borde ju inte spela nån roll om man har abonnemang eller kontantkort.
you know i spell girl with a B

2007-10-12 18:08
friktion: Som heldust säger... en enkel knapptryckning på din mobil å vips; skyddat nummer. Så kan jag iaf göra på min, å jag har kontantkort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-12 18:24
delar exakt samma problem.. vi borde starta ett bolag som bara sysslar med sånt här.. hatar de jävlarna som ringer och flåsa, viska och annat skit.
Lookin at you through the glass..

2007-10-12 18:48
på den tiden jag hade kontantkort fungerade inte den funktionen om man inte hade abonemang i luren.. just p.g.a. dessa typer av samtal

2007-10-12 19:08

En polare hade kontantkort för ett par år sen med, ställde man in ring utan visa nummer så kunde han inte ringa alls.. haha tog han en vecka att lista ut det

=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2007-10-12 22:28
Zoom-zoom, HAHAHAHA!! Fick du reda på vem hon var då? =P

2007-10-17 19:13
hayz, *viskning* i'm watching you *viskning*
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..