I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-09-30 19:08

Systemkameror...

Jag är intresserad av att köpa mig en systemkamera och börja plåta lite. Man kan väl säga att jag är nybörjare eftersom jag tidigare istort sett bara plåtat festbilder med en sony cybershot som har 3 år på nacken. 

Jag vill gärna veta vad som är en bra och prisvärd kamera för en nybörjare. 

Har kikat lite på Pentax K100D och den verkar väl okej som första-kamera. Verkar dock vara ganska dyrt att köpa nya objektiv till den. 

Har även kollat lite på Nikon D40 modellerna. 

Är mycket tacksam för hjälp då jag inte kan så mycket..

K.I.S
Killaz In Suits

2007-09-30 19:27
"testa något mindre och lär dig hantera en kamera innan du kastar dig in på en systemkamera."

Är la bara att sikta och trycka
njut

2007-09-30 19:52
Inget att förstå sig på, kamera som kamera. bara att haffa en engångskamera och börja plåta ju.
njut

2007-09-30 20:09
Jag har en Canon 350D och den är ganska enkel faktiskt...man måste ju inte köpa en vanlig digitalkamera för att lära sig man kan väl köpa en system och bara ta den tid det tar att lära sig...
Fuck that shit bitch

2007-09-30 20:13
- Tur att du känner mig Mercy -

2007-09-30 20:19
Jag är i samma sits som trådskaparen och funderar starkt op en Canon 400D ev. 350D men om det blir frefemtin så blire ju begagnad.. har hört från många att det är prisvärda och bra kameror. Har också hört att den enda egentliga skilladen mellan 350 och 400 är bätter upplösning och nån sots självrengörande mekanism.
hej.

2007-09-30 20:29

och 400d displayen är mkt större och det är ett STORT+ enligt mig...

Fuck that shit bitch

2007-09-30 21:28
MercyMercyMe F21

En amatör-systemkamera är det bästa verktyget för att lära sig hur en systemkamera fungerar och därav hur man skapar sin bild.
det är som sagt fotografen som skapar bilden och inte kameran.