I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Enkel fråga i photoshop cs

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-09-27 23:52

Enkel fråga i photoshop cs

Tjena, detta är säkert jätteenkelt. Förut kunde jag lätt välja flera lager i layer palette genom att helt enkelt hålla inne shift eller ctrl. Nu funkar inte det, och jag fattar inte var man ställer in så att det blir så igen.

Jag vill använda funktionen till att t.ex. flytta två lager som måste behålla sina proportioner till varandra, men jag vill inte behöva låsa dom med varandra bara för det. Detta är mycket enklare...

Hjälp tack!

"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2007-09-27 23:56
finns ju skitmånga tutorials som jag använder, bara söka
www.google.com is your homie!
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2007-09-28 11:21
Markera ett lager, håll in CTRL och markera det andra lagret. Då ska båda lagrena vara blåmarkerade. Därefter trycker du V (eller väljer verktyget för att flytta) och flyttar dina lager, så att båda följer med. Simple as that.

2007-09-28 11:23
Photoshop brukar göra så att om man har använt ett dåligt crack så brukar alla key-shortcuts fungera :) kanske därför det inte funkar.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-09-28 11:25

Vaddå, har inte du köpt din version? Det kostar ju bara 10k typ.

2007-10-02 22:28
Nu tycker jag vi inte ska diskutera piratkopiering här, men...

"om man har använt ett dåligt crack så brukar alla key-shortcuts fungera"

jag fattar inte... brukar dom INTE fungera?
- John Frusciante

2007-10-02 23:06
och det där är skitsnack med att det skulle bero på det.. afflaf.
Get MAD and change

2007-10-02 23:51
Det är inte skitsnack, det finns dåliga cracks till PS som beter sig just sådär.

Men du kan ju prova köpa CS2 eller varför inte CS3? Det kommer säkert fixa ditt problem plus att du får en nyare version.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-10-02 23:55
nää. sluta nu
Get MAD and change

2007-10-02 23:58
vad är ditt problem då? för att du inte stött på det betyder det inte att det inte är sant. aktiveringskodgenererare brukar fungera felfritt, till skillnad från en exefil man ska skriva över.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-10-03 00:15
haha ta det lungt :) det stämmer nog!
Get MAD and change

2007-10-03 04:03
skitsnack? haha, hde du vetat vad du snackat om så hade du inte kallat det skitsnack.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-10-03 08:07
Jag har haft en crack då shortcuts inte fungerade. Det är sant.

2007-10-04 19:49
Så lösningen är helt enkelt att köpa en ny version av det? Eller på något annat sätt få fram en ny version....
- John Frusciante

2007-10-04 20:21
om du köpt det lär du ju inte fått det problemet :)
Get MAD and change

2007-10-05 10:51
Om man har CSN kortet kan du faktist få Photshop CS3 för dryga tusenlappen bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-06 12:55
Hade det problemet förrut, då trodde jag att man bara kunde markera flera lager i CS2 (vet inte om det stämmer) så jag uppgraderade och det löste problemet.

En enkel men ganska omständig lösning till det här är ju att göra en Grupp/Mapp eller vad det nu heter,  som du lägger in dina lager i, då kan du flytta/skala/rotera den gruppen har jag för mig?

2007-10-08 16:59
aha... bra tips dejag... ska testa det
- John Frusciante