I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Program liknande illustrator?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Promotor

2007-09-21 12:09

Program liknande illustrator?

rubriken säger allt, förutom photoshop undrar jag bara vilka program som liknar illustrator så mycket som möjligt...

funktionen jag söker är att kunna dra linjer, så programmet gör att det blir så lite hackigt som möjligt...

tack på förhand

2007-09-21 12:11
Corel Draw?
Photoshop är väl inte speciellt likt illustrator?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Promotor

2007-09-21 12:13
Brunsås P0

enligt min uppfattning är det det, men vad vet jag? men tack!! :)

2007-09-21 12:13
Förutom att Photoshop och Illustrator båda är gjorda av Adobe så förstår ja inte riktigt hur du kan jämföra dom...

Det mest populära alternativet till Illustrator är Freehand, tror senaste versionen fortfarande är Freehand MX...
Promotor

2007-09-21 12:15
Steam P20
grymt! kan du slänga upp en bild så man får se ungefär vad man kan göra på programmet??

DejaVu P22

ska se vad det är för program

tack för svaren :)

Promotor

2007-09-21 12:23
Grymt!!! Ska nog kolla lite mer ¨på dedär o se vad som händer!!

2007-09-21 12:43
Och likheterna mellan illustrator och 3dsm är?
Förutom att båda två körs på en dator då vill säga...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-09-21 15:26
haha, word.

Ett fritt alternativ till Illustrator är annars Inkscape.
It's only gay if balls are touching

2007-09-23 11:46

Redigera filmer eller gör hemsidor i 3dsmax finns det nog ingen som gör. Däremot kan du få ut animerad vektorgrafik till din flashsida från 3dsmax med hjälp av renderaren FinalRender.

2007-09-23 11:58
funktionen jag söker är att kunna dra linjer, så programmet gör att det blir så lite hackigt som möjligt...

För det så fungerar ju Photoshop, bara använda pen-tool. Va är det för fel på AI oh PS egentligen?

3DSM spåret verkar lite förvirrat.. men ibland använder jag jag ett annat 3D program kallat Rhinoceros för att skapa mönster, är mer exakt för att konstruera vinklar, symmetri, mått, pattern osv och tillförlitar inte sig lika mycket på din artiska förmånga och ögonmått. Sen kan man exportera linjerna som .ai
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.