iPod Touch
Länk Trevligt, första iPoden jag kan tänka mig att köpa :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Jag kommer köpa den snarast.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Fasansfullt tuffa funktioner, men 16gb? Pff..
•pave paradise•
en iPhone utan telefonfunktionen alltså? Känns riktigt B att behöva köpa en iPhone + en iPod tutch för att kunna prata i telefon + lyssna på musik hela dagarna.
i get more pussy then panty!
Har inget som helst behov av mer än 8 gb, så jag känner mig nöjd. Sen lär jag väl iofs avvakta recensioner på ljudet iaf, då det tenderar att vara där de failar brutalt. Det känns inte speciellt b då alternativet är en tokful iPod som ser likadan ut som den gjorde för 5 år sen :) Underbart att de äntligen vågat göra en mp3spelare som ser annorlunda ut jämfört med deras övriga sortiment
Det, absolut. Men det är fortfarande en iPhone utan telefonfunktionen, mer eller mindre. Jag äförstår också hur dom tänker, det finn mes en hel del pengar att hämta här. Känns bara iPhonen räcker, varför ska man gå runt med 3 olika saker för att få med sig allt idag.
De sänkte precis piset på iPhone från 599 till 399dollar..
•pave paradise•
Hatar touchscreens, har alltid såna sticky fingaz att det ser ut som skit efter jag använt det. Designen i övrigt gillade jag dock, lär köpa en eftersom jag nyss sålde min "gamla" iPod och kommer att flytta långt åt helvetet bort snart vilket ger ökade busstider om dagarna.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
I dagens kurs, 27xx:- svenska kr. Vad kan den komma att kosta här i sverige tillslut då, 3500 vore ju inte så illa ;)
Steve Jobs är galen..
•pave paradise•
Vad jag förstår så "äger" HTC multimedianamnet "Touch", intressant då jag även läst att Creative även har liknande utseeénde också. Hrmp.
Det är ju fortfarande flashminne. Vill man ha mycket utrymme får man hosta upp bra med pengar. Då är det bättre att köpa en iPod Classic med 80-160gb :)
Har vanliga iPod 160GB???
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
brunsås: Japp.
•pave paradise•
Går ju uppdatera till 160GB kanske.
Åhfan.
Shit det visste jag inte, har för mig att när jag köpte min förra hösten var det 80GB som var max :O
Alla iPodversioner uppdaterades idag.
Inte illa. Varför står det inget om detta på deras hemsida?
För att de inte hunnit uppdatera än. Och om man kunde kolla på hemsidan skulle hela konferensen vara rätt meningslös, så de väntar med det. Inte ens säker på att han är klar med snackandet än.
•pave paradise•
Nu är allt uppe på Apple.com.
•pave paradise•
Trodde det var tidigare under dagen, kollade aldrig klockslag.
Jo, det slutade 20:00. Det brukar ta ett tag att lägga in alla produkter osv, men det är nog klart närsomhelst.
Mm, såg det. "11:22am - Looks like that's it! We're out of here!" Vad skulle den kosta?
299$ för 8gig iPod Touch verkar det som.
•pave paradise•
Men endå.... nu måste jag kanske göra mig av med min mama dearest. Zuuuune...
Det enda som verkar lockade är nog safari och youtube.. Hur fungerar det trådlösa wifi?
Hm...allt detta kommer nog vara rätt annorlunda när det kommer till Sverige...
•pave paradise•
^^ Dom kommer väl att sheppa den världen över här när som helst, vad tror du blir anorlunda? Det är ju inget konstigt eller nått slags abbonemangsform man behöver för att den ska fungera.
Har en fråga också.. Om man nu beställer något från deras internetshop, så tillkommer väl frakt och det står väl på hemsidan, men tull, måste man betala sånt skit?
Hoppas inget blir annorlunda iaf. WiFi-grejen kanske är lite strulig här med tanke på den uppenbara Starbucks-bristen..sen vet jag inte..tull förekommer väl ibland men inte alltid, vilket också är konstigt.
•pave paradise•
Varför beställa från usa? Den skulle skeppas worldwide inom en månad...så länge kan ni väl vänta?
Kommer att skeppas worldwide ja. Jag har definitivt inget behov av att bära med mig all musik jag har, då jag onekligen inte lyssnar på allt samtidigt iaf. 8 gb är mer än tillräckligt för mig. Tror mer det handlar om vanor än behov om jag ska vara ärlig.
PenDragon: Jo, jag skulle kunna tänka som du gör här..men jag har nyligen lagt märke till att jag är faktiskt i behov av närmare 15gb musik på mig..så jag är fast i ett either/or här!
•pave paradise•
Du är i behov av 150-170 skivor musik hela tiden alltså? Det känns ju sannolikt ;)
Alltså det man har mest behov av är ju att slippa koppla in skitet till datorn en gång per dag och rensa/fylla på med ny musik. Därför man strävar efter att få plats med allt på samma gång redan från början :)
Jag upprepar, lyssnar du verkligen på mer än 150-170 skivor under en eller två veckors tid? Känns inte som om man borde behöva byta innehåll på den mer än nån gång var eller varannan vecka typ.
Inte imponerad ö h t. Till och med besviken på att innovationen är som bortblåst i dessa releaserna. En iPhone ...fast utan telefonfunktion osv. För mig blir det inget svårt val om jag skulle valt någon av de båda. Fast, det är klart - finns ju folk som vill bära runt på flera enheter istället för en. Självklart finns det de som inte vill använda en iPhone som telefon, fast om man nu gillar designen på iPod touch så gillar man ju designen på iPhone också. En nano ...som är otroligt ful. Nog sagt. Enda som är intressant, egentligen - det är ju classic-varianten. Dock endast intressant p.g.a. sin enorma lagringskapacitet. Det är något för hardcore musiksamlare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Läste inte igenom tråden så noga, såg att det jag skrev blivit nämnt några gånger. Ursäktar mitt lilla eko-inlägg. Fast, det är ju sant - vem vill ha en iPhone light?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Till en början tyckte jag att nano'n såg jävligt ful och klumpig ut. Sen googlade jag bilder och den är fan rätt tiny ändå... sen ju mer man tittar på den ju "sötare" blir den : P Är dock mest peppad på touch, men frågar mig hela tiden om det är värt det? Den kommer ju säkert få större diskutrymme om ett halvår -år eller så... Ipod Classic blir jag mer och mer peppad på eftersom den har så mkt mer space än de andra spelarna, men kommer man använda allt utrymme? Idag klarar man sig på en gammal ipod mini så... Fast nu kan man ju ha videos i och dem tar ju mer plats... ...ja det är fan svårt. Men en ny vill jag då ha.
High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with
daviden: vill absolut inte bara runt pa flera enheter, men det dar med abbonemang skiten ar ju bara for drygt med iPhone.. visst kan man ju halla pa och hacka nu iofs. Men insatta nerdblogs verkar vara sakra pa att det kommer en 16GB 3G iPhone den 25/9for oss i Europa, sa det kan man ju vanta till iaf. Jag vill veta mer vad man kan gora med WiFi.. antar att man kan streama musik och filmer, men det masta man la anvanda itunes (asdhgsffadsfafgfgasdf). Och PenDragon, det ar for att man vill ha hela sin skivsamling med sig hela tiden. Direkt man far en ny skiva lagger man in den. Blir man plotsligt sugen pa nat man inte hort pa evigheter har man det. Eller kan man shuffla (vilket jag oftast gor om jag inte lyssnar pa nagot nytt speciellt). Vad ar ditt problem egentligen, VILL du inte ha plats for mer musik eller vad? Bakatstravare :) Coolt att iPod fatty rumourn var sann
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Och PenDragon, det ar for att man vill ha hela sin skivsamling med sig hela tiden. Direkt man far en ny skiva lagger man in den. Blir man plotsligt sugen pa nat man inte hort pa evigheter har man det. Eller kan man shuffla (vilket jag oftast gor om jag inte lyssnar pa nagot nytt speciellt). Vad ar ditt problem egentligen, VILL du inte ha plats for mer musik eller vad? Bakatstravare :) Dagen jag inte behöver bära omkring på en jävla tegelsten för att ha med mig all musik, dvs när det finns samma lagringskapacitet på en mp3spelare av samma storlek som iPod Touch, då kommer jag inte att ha något emot det alls. Förutsatt att priset inte är helt åt skyarna. Men jag kan fortfarande inte påstå att jag BEHÖVER det, klart det skulle vara smidigt nån gång i månaden, men i övrigt, nä. Jag har faktiskt inget som helst BEHOV av det :) Vidare har jag inget större intresse av iPhone då den saknar på tok för mycket saker för att fungera vettigt som telefon för mig, iPod Touch däremot saknar inga funktioner jag behöver, thus it is nice, väldigt enkelt. Sen tycker jag det är komiskt att folk påstår att iPod Touch skulle sakna innovation? Är det något Apple överlag saknar innovation fullständigt på är det ju iPods (*host* designen har inte ändrats märkvärt på 5-6 år *host*), Touch däremot är ju tack gode gud ett steg i rätt riktning. Dessutom är det ju knappast något överflöd av mp3spelare med WLAN sist jag kollade.
Jag tror det är många som vill ha en iPhone utan just telefondelen. Speciellt när det bara är USA som erbjuder iPhone än så länge. Visst, den går att hacka..men det är kanske max 1% av alla potentiella köpare i övriga världen som vet om att det går, eller klarar av det.
Och angående utrymmet. Jag har alltid haft med mig hela min musiksamling i min nuvarande iPod, och det är grymt bekvämt. Däremot måste man ju förstå att bara för att dom kan erbjuda 160gb i en iPod Classic betyder inte det att det funkar lika bra i Touch. Den har betydligt större skärm och andra funktioner som drar mer ström. Skulle man sätta in en vanlig hårddisk i den skulle batteritiden påverkas ordentligt.
Jag kommer nog köpa en iallafall. För vardagligt bruk räcker 8-16gb gott och väl. Ska jag däremot iväg ett längre tag tar jag med mig min gamla iPod oxå..för säkerhets skull. Är dock ganska övertygad om att jag kan klämma in alla mina nödvändiga album på 16gb. Ett riktigt i-landsproblem om man tänker efter.
Sen tycker jag det är komiskt att folk påstår att iPod Touch skulle sakna innovation? Är det något Apple överlag saknar innovation fullständigt på är det ju iPods (*host* designen har inte ändrats märkvärt på 5-6 år *host*), Touch däremot är ju tack gode gud ett steg i rätt riktning. Dessutom är det ju knappast något överflöd av mp3spelare med WLAN sist jag kollade. Det är en iPhone, utan telefondel. Det är en strippad iPhone, inte innovation. Jag kan sätta en Walkmanmobil i flight mode och säga att det är en mp3-spelare med Wlan. Det är inte innovation, det är en mobil med mp3-spelare, med telefonläget avstängt. Enda skälet, som någon skrev, att inte köpa en iPhone istället är ju själva operatörsbiten, annars ser jag absolut ingen anledning att köpa en touch istället för iPhone.
daviden, så när säljer du din iPhone? ;)
Dom kan ju inte vara så pass innovativa att alla blir förvånade varje gång dom släpper en ny produkt. Anledningen till att Touch inte är innovativ är ju bara för att dom släppte iPhone före. Hade det varit tvärtom hade iPhone inte varit innovativ.
Det kräver ju väldigt lång planering och utveckling att släppa så pass innovativa produkter. Skulle dom satsa på det skulle det ta ännu längre tid mellan varje ny modell, och jag tvivlar på att folk skulle köpa iPods i samma utsträckning om dom förändrades så sällan.
Jag är övertygad om att iPod Touch kommer sälja grymt bra. Vill man ha en ny iPod utan telefon är den ju ett hett alternativ.
Hade det varit tvärtom hade iPhone inte varit innovativ. Jo, det hade den varit - för då hade de inte tagit bort en hel drös features som de gjort nu.
Det beror ju på hur man ser det. Ur ett iPod-perspektiv är ju denna innovativ oxå, eftersom det har tillkommit många funktioner. Självklart är den ett steg bakåt om man jämför med en produkt som har ett helt annat användningsområde. iPhonen har inte mycket att komma med om jag jämför med min MacBook Pro heller..
Jag har suddat ut gränsen mellan mobil och bärbar musikspelare, inte mellan mobil med musikspelarfunktion och en bärbar dator. Tycker inte att det är spjutspetstänkande med min tankegång, faktum är att många väljer den vägen - mobilen är även källan till portabel musik numera. Det enda område som mobilen ligger efter är kapacitet. Samtidigt räcker 4-8 Gb VÄLDIGT långt för mig. Jag förstår även att för en riktigt ambitiös person är detta inget alternativ, hos dem är ofta ingenting under 30-40 Gb ett alternativ, så det är ingen grupp man inriktar sig på med mobilprodukter - än. iPod touch är fortfarande en iPhone light i min värld. :) Väldigt snygg, men inget jag någonsin hade lagt pengar på.