I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tappar kontakten med internet hela tiden. Antagligen router/nätverks-knas

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-08-27 23:46

Tappar kontakten med internet hela tiden. Antagligen router/nätverks-knas

När jag kom hem efter att ha vart på festival så hade min uppkoppling  helt plötsligt blivit störd. Jag ansluter till internet via en router som delar upp vårt 10mbit bredband till tre datorer här i vårt hus. För farsan och syrran funkar internet helt utmärkt men jag tappar hela tiden kontakten och måste trycka på "reparera" på min anslutning hela tiden. Då hoppar det oftast igång igen men så måste jag återigen reparera det bara några minuter senare.
Eftersom att det funkar för mina övriga familjemedlemmar så kan det ju inte vara knas med bredbandet utan det måste ju vara med routern/nätverket, right? Det sjuka är att ingen ändrat några inställningar så jag fattar inte hur det kan ha gått till. Har funderat på om det kan vara så att min dator byter ip och att jag därför tappar kontakten.
Är det nån som har några tips på vad jag bör kolla för inställningar och grejjer eller vad jag borde göra. För det kan ju knappast vara lönt att ringa och tjata på bredbandssupporten om det här. Tack på förhand!

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö