I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-23 18:13

Dryga popups.

Waddup yao

på senare tid har det börjat komma upp en massa dryga popups på min laptop. Det står "Tjänsten messenger" på dom o kommer upp med ca 5 minuters mellanrum, ibland oftare. Dom säger typ "WARNING! YOUR SYSTEM IS INFECTED!" osv och slutar alltid med att man ska gå in på en viss sida o tanka hem nått för att fixa felet. Detta känns givetvis som en blåsning och jag kommer inte gå in på sidan...

Frågan är nu till er hackers hur jag får bort skiten? Har kört virusprogram och ad-aware men det hjälper inte. Börjar bli ganska enerverande, under tiden jag har skrivit detta inlägget har jag fått stänga ned tre stycken....

Tacksam för svar och hjälp, peace.

"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-08-23 18:16
Notera att dom även kommer upp när jag inte surfar... jag har alltså blivit drabbad av spyware men adaware vägrar ta bort skiten. peace
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-08-23 18:18
Jag får upp konstiga meddelanden på skärmen. Är det virus?
-Nej, det är inget virus och helt ofarligt. Däremot kan det vara mycket irriterande... För att bli av med det: skriv services.msc /s i ”kör” och tryck enter. Högerklicka på tjänsten messenger och välj properties. Sätt startmetod till "inaktiverad/disabled" och tryck sedan på stoppa.

2007-08-23 19:03
Skaffa en apple-laptop så slipper du allt sånt. Typ alla (lekmän) jag känner som har en PC-laptop har samma problem, på samma gång som alla (lekmän) jag känner med macbook inte har det o inga virus heller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-23 19:05
hade något liknande som kom upp var femte minut fixade norton och tog bort vilket var ett virus men men:

chisel P27:har kanske rätt

2007-08-25 23:41
jag vett vad för program du ska skaffa,,, jag trode ad-awer va bra men när jag sökte med de så hitatde jag typ 100 filer som togs bort, med "AVG anti spyare" hitatde jag över 700 filer, sen dess funkade allt INGA flera poppus
SkOLy //

2007-08-27 13:19
eller så ser man till att inte få en massa spyware från första början så slipper man all sån där skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-27 14:48
men ? om du skulle koma in på fel sida har du de,, jag menar de är mycket enkelt att få :( ( med windows )
SkOLy //

2007-09-01 12:32
nej, inte om man vet hur man skyddar sig.

2007-09-01 14:26
LoL. okej, sant, om man inte accepterar saker från vissa sidor? :D
SkOLy //

2007-09-02 12:13
upddatera ditt Operativsystem!
Sp2 har stängt av messenger by-default... så det betyder att du sitter på ett gammalt OS. inte så troligt att ett virus syfte är att skicka massa messenger alerts att du har ett virus

"fördomar fördummar"