I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drivrutiner och Vista

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-08-19 23:23

Drivrutiner och Vista

Hej Bullen.
Jag är en man på ~20 år och Jag har ett jättestort problem.
Det är nämnligen så att Min Mp3 spelares drivrutiner inte är kompatibla till Windows Vista.
Jag har under mina slarvigare dagar tappat bort drivrutinerna som låg på en medföljande skiva till min Creative Zen Micro.
I dagarna har en ny dator kommit in i mitt liv, men sötbrödsdagarna är förbi och jag har fått en smäll av verkligheten.
I desperata försök har jag laddat ned drivrutiner som ligger uppe på Creatives hemsida men dessa är alltså inte kompatibla till 32 bits Vista.
Jag behöver min Mp3Spelare.
Snälla Bullen, Hjälp Mig.

Ps. Det är som vanligt inte personen i inlägget som har skrivit brevet.

- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-08-19 23:48
tja, om du inte googlat, så är detta iaf rätt läge att börja spamma creative.
It's only gay if balls are touching

2007-08-20 00:08
du måste uppdatera firmwaren till din zen micro för att vista ska känna igen den, äldre firmwareversioner funkar inte. finns på creative.com.

2007-08-20 03:56
Problemet är ju även så att den hittar en usb-enhet men inte vad det är för usb enhet, så firmwaret lär väl inte gå att uppgraderas även då heller?
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-08-20 09:45
Du måste förmodligen uppdatera firmwaren i en xp maskin
Rock out with your cock out!

2007-08-20 11:32
men vad skulle det hjälpa att uppgradera firmwaren om det inte finns drivers till apparaten för vista?

2007-08-20 17:34
Nu efter vissa problem har jag hittat och installerat programvaran, det nuvarande problemet är att inte den hittar min Mp3 och att när man stoppar in mp3n söker den efter programvara.
Jag orkar fan inte, hjälp.

2007-08-20 19:55
RandomHero - i mitt tycke verkar de som tipsar om att du skall uppgradera firmware i mp3-apparaten fett fel ute. Det du behöver är som du själv redan var inne på drivrutiner. Utan drivrutiner är det nog kört. Därför: börja spamma Creative om att dom skall styra upp drivers till Vista pronto.

Annars, provat att köra med XP-drivern? (vem vet..)

2007-08-20 23:16
Anledningen till att jag föreslog ny firmware var att jag googlade på just Zen Micro och såg flera poster i bland annat Creatives forum som sa att man behöver nyaste firmwaren för att det ska fungera. Varför inte testa, ny firmware är ju ändå bra att ha.

Quotes:
You need to be running the Zen Micro 2.21 firmware for Vista to recognize it. The older firmware 1.x versions will not work on vista.

On a non-vista machine update the firmware for the player, then plug into a vista machine, it should load the drivers and then you would be able to install CMS5, etc.

För övrigt är Creative rätt kassa med att släppa fungerande drivrutiner till Vista, inte bara till MP3-spelare utan till ljudkort och annan hårdvara också.

2007-08-20 23:25
snubben hittar svaret varför inte ens prova?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-21 00:24
Jag hittar inte Firmwaret att ladda ned på Creative's hemsida.
Någon som vet vart man kan ladda ned 2.21?
Vore trevligt, har googlat på det och sökt på download.com men inte hittat det.
Hilfe.

2007-08-21 00:36
Såg att det inte finns till Vista.
Men enligt forumet måste man då alltså installera 2.21 på en XP dator för att kunna installera cm55 på vista datorn för att kunna fixa med musik?
Jag hatar Creative.
Djävla as.

2007-08-21 09:49
Jag hatar Creative.

hear hear. kör på en relativt plattformsoberoende mp3-spelare nästa gång, som typ denna.

2007-08-21 23:58
Ok.
Nu har jag fixat en uppdatering av Firmwaret iallafall( till 2.021.02) på en XP Dator, efter många om och men.
Problemet är nu att alla låtar ligger huller om buller i min spelare och min dator verkar inte se någon lösning på det hela.
Vart kan man hämta dessa drivrutiner, eller vilka skall man tanka hem från Creative's hemsida?

2007-08-22 00:34
Alltså någon slags Organizer, av någon anledning vill inte CM55 Hitta min mp3 nu heller...
I dunno what to do :(

2007-08-22 03:11
Ok.
Jag gick in på Creative's forum, och nu skylle de sin dåliga uppdatering på att det inte behövs programvara eftersom att WMP 11 är tydligen kompatibel med Zen Micro.
Alltså får man fixa allting därifrån.
Tack för hjälpen!