I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

HTC TyTN (Turbo 3G telefon)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-08-18 14:51

HTC TyTN (Turbo 3G telefon)

Såg denna på 3, det är dags att byta telefon eftersom jag ska förnya abbonemanget. Har 2 SE påingång men jag vill veta om någon har provat på denna HTC TyTN?

Jag vill veta allt ni vet... Är den värd sida pengar?

i get more pussy then panty!
Producent

2007-08-18 16:40
det e väl mer som en liten PC dator än en mobil va??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-08-18 17:27
det är en mobil. en htc....

2007-08-19 20:33
s710 är rätt ok, ingen vidare browser dock men sånt kan man väl kirra eget. har inte pillat på TyTN faktiskt, men jag är inte ett så stort fan av HTC...eller winmobile för den delen. kameran var förvånansvärt bra vil jag minnas, men vill man ha wi-fi etc så är väl detta ett hyffsat val antar jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-21 09:10
Vad ska du använda den till? 2G, 3G?
Alla WM-mobiler är grymma då det gäller synkning av outlook-detaljer (mail, kontakter, kalender, uppgifter). Nackdelen är att de fortfarande är väldigt dyra.
"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"

2007-08-21 14:39
3G, chat, internet, wifi, blåtand m.m så jag söker ju just en sån här telefon. vill inte vänta på iBajs.

2007-08-21 17:48
Windows mobile är verkligen en smaksak, likaså HTC.
Design är något det glömt totalt, sen är den faktiskt ganska stor.

Gillar du Windows mobile så är det ju helt klart en schysst PDA. Jag hade föregångaren, Qtek 9100 och var väldigt nöjd (tills jag upptäckte lite andra mobiler).
Har en TyTN på jobbet, men orkar inte med Windows mobile så den blev ganska snabbt pensionerad :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-21 19:01
sälj den till mig då! :)

vet du/någon annan mobiler i samma klass? jag söker hög standard...

2007-08-22 08:17
jag skulle inte rekommendera att köra wifi på någon idag existerande mobil. Ingen använder tillräckligt energisnåla kretsar än. Annars är TyTN ett bra val. Kan tycka att den är lite klumpig, men lättast är väl att springa förbi en 3 butik och klämma på en.

David: på tal om design; har du sett HTC Touch?
"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"

2007-08-22 11:36
$herlock

jag skulle inte rekommendera att köra wifi på någon idag existerande mobil. Ingen använder tillräckligt energisnåla kretsar än.

En smartphone får man räkna med att ladda varje dag, iaf. om man använder den fullt ut (jag tänker på mail, web, samtal, sms osv.).
Jag har just nu endast två st telefoner med WLAN-funktion (som jag använder), Nokia E61 och Sony Ericsson P1. Jag är fullt nöjd med batteritiden på båda två när jag är uppkopplad mot något WLAN.
Jag har pushmail igång på båda mobilerna, skall kanske tilläggas - d.v.s. konstant dataström.

David: på tal om design; har du sett HTC Touch?

Bättre upp, en kollega har en och jag lånade den för utvärdering ett tag för någon månad sedan.
Är inte ett dugg imponerad av gränssnittet, det är bara ett skal som försvinner så fort man ska göra något av konsistens på den.
Utsidan tilltalar mig inte alls. Jag står fast vid att HTC inte gör snygga mobiler/PDA's. Det är såklart min åsikt.

2007-08-22 16:16
3 har den inte ens "känna-på-mobil" i butikerna, i västerås iaf.