I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DVI (dator) till HDMI (lcd tv) - koppla?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-25 21:29

DVI (dator) till HDMI (lcd tv) - koppla?

Har en dator med DVI-utgång, och en ny LCD tv med HDMI-ingång. Har googlat lite men fick nada till svar.

Jag vill veta vad jag ska köpa för att det ska fungera, och vart. Lättast vore det om det är en DVI/HDMI-kabel på nått sätt.

Hjälp tack :)

2007-07-25 21:43
Lättast är, som du säger, en kabel som är en DVI/HDMI. Den hittar du bl.a. på här på NetOnNet.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-07-25 21:50
Freaking Fabulous! Det står dock HDMI - DVI, det borde inte vara nå problem va? Det är DVI (dator) till HDMI (tv).

2007-07-25 21:57
Närå, den kommunicerar på båda hållen om man kan säga så :)
Jag köpte en precis lika dan fast 10 meter, funkar asbra!

Kan iofs finnas billiga / närmare nån annanstans än NetOnNet för dig, men tror att 199:- e rätt bra pris ändå.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-07-25 23:01
Du kan även köpa en dvi-hdmi adapter, jag tror de är lite billigare. Men de behöver du iof en vanlig dvisladd oxå som kanske i ditt fall behöver vara lång. Aja det kan iaf kanske bli en billigare lösning:P
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2007-07-26 13:19
D-sub kabeln funkar prima för mig
"this glas must be like plastic or something"

2007-07-26 14:01
Jag har en DVI uttag på Tv:n så det fungerar utmärkt för mig annars om man inte vill koppla till HDMI uttaget
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-26 23:41
Lägger till en ny fråga.

Tvn har ett hdmi uttag.

Hur funkar det på blueray/hd dvd som ska ha hdmi kabel. Sen hd-tv boxen och även ljudsystemet. Finns det adaptrar och pajjar inte dom kvaliten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-28 10:32
Denna då?

Men vad är DVI-D? Vad är D och funkar det dator - tv?

2007-07-28 12:01
Den borde funka, dvi-d är vanlig dvi tror jag. Bra pris på sladden vare också!

2007-07-28 12:08
har kjell&co här i stan därför jag kollade lite där också. ska ner och prata med dom idag :)

2007-07-28 12:43
jag kör på dvi - vga och det funkar prima, bra om man inte vill slösa hdmi utagen på tvn.
Suck me beautiful :D

2007-07-28 13:29
precis. men det kan ibland vara kul å få ut riktig hd-kvalité på ngt lost,prison break avsnitt ibland. Iof så börjar de komma mer tvs med två st hdmi out så har man två stycken är det ju mer värt att koppla datorn än t.ex hddvd, tycker iaf jag;) förutsatt att man har digitalboxen kopplad till den andra outen